به گزارش آذرقلم، افراد منتخب هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در رقابتی فشرده که از صبح امروز شروع شد که از بین ۵۰کاندیدای انتخابات نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز ۱۵ را انتخاب کردند که نتایج آرا بلافاصله بعد از اتمام انتخابات به صورت الکترونیکی مشخص شد.
پس از شمارش آرا لحظاتی قبل، اسامی ۱۵ نفر از منتخبان صاحبان کارت بازرگانی برای نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز اعلام شد.
اسامی منتخبان در چهار گروه بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن اتاق تبریز به شرح زیر است:
گروه_صنعت:
۱- یونس ژائله با ۶۴۴ رای
۲- عباس کمالی با ۳۴۹ رای
۳- رسول بیوک با ۲۹۶ رای
۴- پرویز بیوک با ۲۹۵ رای
۵- علی سالک نجات با ۲۸۱ رای
گروه_معدن:
۱- صمد حسن زاده با ۴۵۷ رای
۲- جمشید برزگر با ۳۹۹ رای
گروه_کشاورزی:
۱- محمود ابراهیمی با ۴۱۷ رای
۲- ابوالفتح ابراهیمی با ۳۵۳ رای
۳- سید یوسف حسینی با ۲۱۹ رای
گروه_بازرگانی:
۱- مسعود بنابیان با ۳۹۰ رای
۲- رضا کامی با ۳۵۶ رای
۳- ناصر امجدی با ۲۹۸ رای
۴- قاسم قویدل با ۲۸۶ رای
۵- سونیا اندیش با ۲۸۱ رای
گزارش فارس حاکی از آن است که یک هزار و 960 عضو اتاق صاحبان کارت بازرگانی و کارت اتاق ( به صورت حقیقی و حقوقی) یک هزار و 613 عضو واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد عضو اتاق یک هزار و 613 نفر واجد شرایط رای دادن میباشند.
در این انتخابات برای اتاق بازرگانی تبریز ۲۵ نفر در بخش بازرگانی، 3 نفر در معدن، ۱۶ نفر در عرصه صنعت و ۹ نفر در بخش کشاورزی کاندیدا شدند که که 15 عضو اتاق پنج نفر در بخش صنعت، پنج نفر در بازرگانی، سه نفر در بخش کشاورزی و دو نفر در بخش معدن انتخاب شدند که بیشترین رای توسط ائتلاف ۲۰۲۰ بود.
گفتنی است اعضای جدید هیئت رئیسه از اردیبهشت سال98 فعالیت اتاق بازرگانی آغاز به کار میکند و خرداد هم اتاق ایران هم از میان اعضای اتاق های کشور آغاز به کار میکند.
اتاقهای بازرگانی به منظور کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور تشکیل شده و از طریق وظایفی همچون ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری کشور، ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور اعم از بازرگانی، صنعتی و معدنی و مانند آن به قوای سه گانه، ارتباط با اتاق سایر کشورها و تشکیل اتاقهای مشترک، تلاش برای شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور، تشویق و ترغیب سرمایهگذاری داخلی در امور تولیدی بالاخص تولید کالاهای صادراتی که دارای مزیت نسبی باشند، تلاش برای بررسی و حکمیت در مورد مسائل بازرگانی داخلی و خارجی اعضا و سایر متقاضیان از طریق تشکیل مرکز داوری اتاق ایران، ایجاد و اداره مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی به منظور انجام وظایف و فعالیتهای اتاق، تشکیل اتحادیههای صادراتی و وارداتی و سندیکاهای تولیدی در زمینه فعالیتهای بازرگانی، صنعتی، معدنی و خدماتی طبق مقررات مربوط، دائر کردن دورههای کاربردی در رشتههای مختلف بازرگانی، صنعتی، معدنی و خدماتی متناسب با احتیاجات کشور، تهیه، صدور، تفریغ و تایید اسنادی که طبق مقررات بینالمللی به عهده اتاق ایران است با هماهنگی وزارت بازرگانی، تشکیل اتاقهای مشترک با کشورهای دوست با هماهنگی وزارت بازرگانی و امور خارجه و … که برایش تعریف شده تلاش میکند حال و هوای این عرصهها را رونق بخشند.
تاریخچه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز امروز و خانه تجارت دیروز نشان میدهد که تبریز در زمره مراکز عمده داد و ستاد و حساسترین نقطه تجاری ایران و آسیا از لحاظ انجام مبادلات و معاملات بازرگانی قلمداد و راه ارتباطی ایران به اروپا و روسیه و عثمانی را برعهده داشته به خصوص مستقر شدن ولیعهد دوران قاجاریه و بالاخص عباس میرزا نائب السلطنه در تبریز یک رونق خاصی از لحاظ داد و ستد به این شهر داده بود و صادرات و واردات کالا به اروپا و بالعکس تبادلات و معاملاتی قابل توجهی را به شهر تبریز ارزانی داشته و این شهر را به یک مرکز فعالیت اقتصادی و تجارتی در آورد به حدی که نمایندگان تجاری کشورهای اروپایی در شهر تبریز دفتر تجارتی به نام «قانطور» آن زمان تأسیس کردند.
در پی این قبیل تفکرات تجاری ضرورت ایجاد دفاتر لمس و در نتیجه تجار خوشنام و معروف آن زمان این فکر را تقویت و مسئله را برای تحقق پیگیری میکنند و این امر باعث میشود که در اندیشه ایجاد یک مرکز قابل توجه اقتصادی و بازرگانی برای خود باشند و خوشبختانه مقدمه تأسیس اتاق بازرگانی امروز و خانه تجارت آن روز را فراهم میآید تا اینکه درسال 1289 اتاق تجارت رسما در تبریز به عنوان اولین اتاق بازرگانی آغاز به کار کرده و از تاریخ مذکور به بعد تاریخچه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز امروز و خانه تجارت رسما در دل تاریخ ثبت میشود و تا به امروز نیز به عنوان اولین اتاق بازرگانی ایران به کار خود ادامه داده است.