سد ارس در آستانه سر ریز شدن

احتمال سر ریز شدن سد ارس وجود دارد
 آذرقلم: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دبی ورودی به سد ارس طی روزهای گذشت، گفت: احتمال سرریز شدن سد ارس طی روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش آذرقلم، یوسف غفارزاده در جلسه فوق‌العاده با حضور اعضای ستاد فرماندهی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل مدیریت بحران استانداری روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه در تبریز، ضمن تأکید بر ضرورت مدیریت و کنترل مخازن سد ارس و افزایش جریان در پایین پایین دست، اظهار کرد: با توجه به احتمال افزایش جریا‌ن‌های ورودی در حوضه‌های میانی سد خداآفرین، بررسی‌های لازم در خصوص امکان بهره‌برداری از سد خداآفرین برای کنترل سیلاب احتمالی و کاهش خسارت در پایین دست به عمل آمده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دبی ورودی به سد ارس طی روزهای گذشته و افزایش دما و ذوب برف حوضه بالادست و بارش‌های هفته آتی، گفت: احتمال سرریز شدن سد ارس طی روزهای آینده وجود دارد.

در این جلسه آخرین وضعیت سایر سدهای استان، نقاط پرخطر حوضه‌های میانی سدهای ارس و خداآفرین، ضرورت مدیریت مخازن سدها و اطلاع رسانی در محدوده‌های پایین دست سدهایی که احتمال سر ریز شدن آن‌ها وجود دارد، آخرین وضعیت جریان آب در سد ارس و نحوه عملکرد سدهای موجود در رودخانه ارس از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

پست‌ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار اخیر

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

افزودن لیست پخش جدید