آذرقلم: داستان مترو یا قطار شهری تبریز یک قرن پیش از اینجا شروع شد. قونقا! حالا هم بعد از حدود یک قرن، دوباره در شکلی متفاوت تر، قطار شهری تبریز به این نقطه خاطره انگیز اولیه رسیده است.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در بازدید شبانه از مترو تبریز در ایستگاه قونقا گفت: عملیات عمرانی در مترو تبریز به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
مصطفی مولوی، مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه گفت: در حال حاضر و مطابق برنامه ریزی انجام شده و سناریوی بهره برداری از فاز ۳ خاکبرداری و اجرای فونداسیون ایستگاه قونقا به اتمام رسیده و بخش عمده ای از سقف اول این ایستگاه در کمتر از هشت ماه بتن ریزی شده و انشاله تا پایان سال کل سقف اول نیز بتن ریزی خواهد شد.
رضا زائر در حاشیه بازدید شبانه مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از عملیات عمرانی در خط یک مترو با اشاره به عملیات عمرانی که در ایستگاه 13(قونقا) و در زیر میدان قونقا در حال انجام است گفت: با اتمام بتن ریزی سقف اول و سکوی مسافری این ایستگاه که با تلاش شبانه روزی مهندسین تکنسین ها و کارگران زحمت کش در حال انجام است امکان عبور قطار از این ایستگاه به سمت انتهای خط یک ( به سمت لاله ) فراهم خواهد گردید.
وی در خصوص ایستگاه 14 (گازران) نیز گفت: در چندین ماه گذشته با فعالیت های شبانه روزی که در این ایستگاه نیز انجام شده خاکبرداری و اجرای فونداسیون رو به پایان بوده و قسمتی از سقف نیز بتن ریزی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و وجود ساختمان های بلند طبقه در کنار ایستگاه عملیات اجرایی را با دشواری های روبروی کرده بود که با همت تمامی عوامل پروژه بدون کوچکترین خطر و مشکلی پروژه در حال انجام می باشد.
زائر در خصوص ایستگاه 15(لاله) گفت: امشب در این ایستگاه بتنریزی دیوار ایستگاه تا تراز سقف اول به اتمام رسید و عملیات احداث سقف اول ایستگاه تا پایان هفته جاری پایان می یابد. همچنین با برنامهریزی انجام شده ریلگذاری این ایستگاه نیز همزمان در حال اجرا بوده و تلاش خواهیم کرد ریل گذاری تا پایان سال در این ایستگاه نیز اجرا شود.
وی افزود در چندین ماه گذشته با وجود مشکلات مالی خوشبختانه کار های بزرگی در جهت اتمام خط یک انجام شده که آمارها نیز موید این فعالیتها میباشد، به طور مثال در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۳۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹ هزار تن میلگرد مصرف شده و روزانه بیش از هزار نفر در پروژه مشغول میباشد که امید است با تامین مالی مناسب و متناسب سرعت اجرای پروژه کاهش نیافته و شاهد اتمام خط یک در آینده نزدیک باشیم.