آذرقلم: معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجانشرقی از ضرورت توجه به افزایش ایمنی حوزه حمل و نقل جادهای در استان خبرداد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهرهبرداری از پروژه آزادراه تبریز- مرند و فاز اول پروژه جاده مراغه- هشترود باشیم.
به گزارش آذرقلم، جبارعلی ذاکری در مراسم بهرهبرداری از تصفیهخانه فاضلاب شبکه جمعآوری و خط انتقال شهر خوشه مهر در شهرستان بناب به عنوان پانزدهمین تصفیهخانه فاضلاب استان آذربایجانشرقی با اشاره به سیاستهای دولت سیزدهم در تکمیل پروژههای نیمه تمام اظهار کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم پروژههای بسیار مهم و اساسی در حوزه آب و فاضلاب در سطح کشور و استان آذربایجانشرقی اجرا شده و در حال اجراست که امروز شاهد بهره برداری از یکی از این پروژه ها هستیم.
وی از اختصاص ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در دور اول سفر ریاست جمهوری به آذربایجانشرقی و ۱۲ هزار میلیارد تومان در دور دوم سفر به این استان خبر داد و گفت: از این اعتبارات اعتبارات خوبی جذب حوزه آب و فاضلاب استان شده است.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجانشرقی در ادامه از ضرورت توجه به افزایش ایمنی حوزه حمل و نقل جادهای در استان خبرداد و گفت: با تخصیص این اعتبارات امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهرهبرداری از پروژه آزادراه تبریز- مرند و فاز اول پروژه جاده مراغه- هشترود باشیم.
به گزارش آذرقلم، آزادراه «تبریز- مرند» بهعنوان بخشی از پروژه ملی آزادراه “تبریز- مرند- بازرگان” به طول ۶۴ کیلومتر است که از دولت روحانی نیمهتمام باقی مانده بود و در دو سال گذشته مطالبات پیمانکار پروژه تامین و بودجه قابلتوجهی برای تکمیل آن تزریق شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول حدود ۲۵۳ کیلومتر به صورت مشارکت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصدی شرکت ساخت آزادراه تبریز – مرند در حال اجراست، گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۶۴ کیلومتر شامل آزادراه تبریز – مرند در چهار قطعه شامل ۲۵ پل بزرگ و ۲۳۰ پل کوچک ساخته میشود.
امیر بخشی زاده، افزود: اجرا و تکمیل این پروژه برای دسترسی به بازارهای منطقه قفقاز و ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون بیش از ۱۳ کیلومتر از آزادراه تبریز – مرند به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم سهم خود برای اجرای آزادراه تبریز- مرند- بازرگان را به موقع پرداخت می کند، اظهار کرد: سهم وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه پنج هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال و سهم شرکت ساخت آزادراه تبریز – مرند چهار هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال است.
بخشی زاده گفت: آزادراه تبریز- مرند که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده است موجب کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت تردد جاده ای در این مسیر، افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه آزادراهی کشور و افزایش سهم ایران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه می شود.