هنرنمایی نگارگر آذربایجانی در نمایشگاه صنایع دستی تبریز

آذرقلم: رحیم عظیمی با پا نگارگری می‌کند و آثاری می‌آفریند که دست‌ها از خلقشان عاجزند.

رحیم عظیمیبه گزارش آذرقلم، رحیم عظیمی هنرمندی است که بدون دست و با پا به هنرنمایی می‌پردازد.
وی که در سال ۸۱ در حادثه‌ای هر دو دستش را از دست داده، علاقه به نقاشی را جدی گرفته و با پایش اقدام به نقاشی کرده و از سال ۸۸ وارد هنرستان شده و در رشته‌ی نگارگری به فعالیت پرداخته است. عظیمی در ادامه وارد دانشگاه شده و در رشته‌ی نقاشی، ذوق هنری خود را آزموده است.

رحیم عظیمی در سال 1370 در روستای عیش آباد مرند به دنیا آمده است و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته نگارگری ایرانی ادامه داده است.
وی در خصوص ازدواجش هم شرایط خاص خودش را در نظر نگرفته و معتقد است: ما همه انسانیم و با دلمان زندگی می‌کنیم و فرق من با بقیه این است که من با پاهایم کارهایم را انجام می‌دهم و اصلا خودم را متفاوت با بقیه نمی‌بینم.

اجرای زنده هنرمند نگارگر در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تبریز

هنرمند نگارگر مرندی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز به صورت زنده به ایفای هنر خود می پردازد.

رحیم عظیمی، هنرمندی که دست های خود را در دوران کودکی بر اثر یک حادثه از دست داده است، هنر نگارگری ایرانی را با پاهای خود در نمایشگاه تبریز به صورت زنده اجرا می کند.

در این غرفه که به آثار این هنرمند اختصاص یافته است، دیگر آثار نگارگری ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

عظیمی علت حضور خود در نمایشگاه را شناساندن هنر سنتی نگارگری ایرانی عنوان کرده و گفت: علاوه بر نمایش هنر نگارگری ایرانی تلاش می کنم تا به دیگر افرادی که ممکن است مشکلاتی شبیه من داشته باشند، انگیزه بدهم.

وی تصریح کرد: من در تمام دوره های این نمایشگاه حضور داشته ام و نمایشگاه را از نظر حضور مخاطبان دارای تاثیرگذاری در جامعه می دانم.

 

پست‌ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار اخیر

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

افزودن لیست پخش جدید