- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ایکی قاپیلی تبریز باز هم طعمه حریق شد+ تصاویر

آذرقلم: برای دومین بار در طی 10 سال گذشته، بازار «ایکی قاپیلی» بازار تبریز، یا همان سرای دو دری ، طعمه حریق شد.

به گزارش آذرقلم،  آتش‌سوزی اول ، در بازار تاریخی تبریز در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقوع پیوست. در جریان این حادثه بخش‌هایی از راستهٔ تاریخی «ایکی قاپیلار» که مرکز فروش انواع پوشاک و لوازم آرایشی است دچار اـش سوزی شدند. امشب نیز بعد از 10 سال همان بازار دچار آتش سوزی شد.

مهار شعله‌های آتش در بازار تاریخی تبریز 

شعله‌های آتش در آتش‌سوزی در بزرگ ترین بازار مسقف جهان بازار تبریز مهار شد.

شعله‌های آتش در بازار تاریخی تبریز مهار شد+ آخرین جزئیات

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، با تلاش و کوشش جانفرسای نیروهای آتش‌نشانی، سرانجام ساعت ۴ بامداد پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت آتش‌سوزی بازار سرپوشیده تبریز مهار شد.

 آتش سوزی که در مغازه های لوازم آرایشی بازار ا ایکی قاپیلی( لوازم آرایش) بازار تاریخی تبریز اتفاق افتاده بود با تلاش تمام نیروهای امدادی و آتش نشانی  و حضور میدانی و تامین امنیت توسط نیروهای انتظامی آتش سوزی کاملا مهار شد.

نیروهای تامین امنیت در محدوده بازار و محل حادثه تا اطلاع ثانویه حضور خواهند داشت .

حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و شهردار تبریز از دقایق اولیه آتش سوزی بازار بزرگ تبریز در محل حادثه حاضر شدند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم به همراه مسئولان پایگاه جهانی بازار تبریز در محله حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز حضور یافتند.

فرمانده سپاه عاشورا، سردار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان و سردار محمدی جانشین انتظامی استان  جهت هدایت عملیات و امداد رسانی نیروهای انتظامی برای مهار آتش در بازار تبریز حضور یافتند.

نیروهای پلیس نیز حضور گسترده ای در محل آتش سوزی دارند و برای فراهم کردن شرایط فعالیت های نیروهای آتش نشانی و امدادی تلاش کردند.

مالکان مغازه های واقع در سرای «دو دری» بازار تاریخی تبریز نیز که نگران از دست دادن اموال خود هستند، با خانواده هایشان در محل حاضر شدند.

بازار قدیمی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار مسقف جهان با یک هکتار مترمربع وسعت در قلب بافت تاریخی این کهن شهر واقع شده و هر از چند گاهی شاهد وقوع آتش سوزی به دلیل تعدد مغازه ها و راسته های آن است.

این بازار در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

تعداد مصدومان آتش سوزی بازار تبریز

ترافیک در اطراف بازار تبریز عملیات را سخت کرده/آتش هنوز مهار نشده