- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذرقلم: فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی چهارمین استان پرتردد کشور در عید نوروز امسال اعلام شده است، گفت: از نظر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، با 13 فوتی در رتبه 25 کشور قرار داریم.
به گزارش آذرقلم، حبیب آبراهه، فرمانده پلیس راه استان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ، آذربایجان شرقی را چهارمین استان پرتردد کشور در عید نوروز امسال اعلام و اظهار کرد: از نظر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات، با 13 فوتی در رتبه 25 کشور قرار داریم.
وی افزود: 58 درصد تصادفات در محورهای اصلی، 17 درصد در محورهای فرعی و 17 درصد در راه‌های روستایی اتفاق افتاده و مهم‌ترین علت تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.
بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم استقرار 8 ایستگاه جامع اورژانس را از مهم‌ترین اقدامات حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی، 4900 ماموریت اورژانس در استان انجام شده که 1086 مورد آن مربوط به تصادفات بوده است.
اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از کاهش 2 درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در مدت 12 روز از آغاز طرح نوروزی، بیش از 153 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابجا شده و نزدیک به 17 هزار مسافر نیز از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که به ترتیب 22 و 16 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.