- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آذرقلم: جمعی از متقاضیان سفر به حج تمتع امسال در آذربایجان شرقی به بی نظمی و بی برنامگی سازمان حج کشور اعتراض کردند.
به گزارش آذرقلم، یکی از معترضان به خبرنگار آذرقلم گفت: سازمان حج و زیارت دو ماه است که ثبت نام از دارندگان فیش های حج تمتع را برای تشرف به حج واجبی که ۲۰ سال است در نوبت هستند اعلام کرده است و واجدین شرایط با پرداخت حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال برای اعزام در سال آتی ثبت نام کرده اند و مقرر شد که انتخاب کاروان‌های حج از نیمه شعبان آغاز شود و به محض آغاز ثبت نام در عرض ۲ ساعت کاروان‌ها بصورت ثبت نام اینترنتی پر شده است.
هم اکنون در آذربایجان شرقی ۴۰۰ متقاضی سفر حج تمتع که وجوه سفر حج را پرداخت کرده اند چند روز است که سرگردانند و مدیران حج استان می گویند که کاروان های جدیدی در روزهای آینده اعلام می‌شود و جاماندگان آنلاین باشند! در حالیکه همه حجاج که اکثرا مسن و سن بالایی دارند دسترسی ۲۴ ساعته به فضای مجازی ندارند.
مسئول انفورماتیک حج تبریز در پاسخ به اعتراض همراهان و متقاضیان سفر حج، معترضان را به آنلاین ۲۴ ساعته بودن برای ثبت نام احتمالی ارجاع می دهد! و یک مسئول دیگر این سازمان، جاماندگان حج تمتع را برای گرفتن مباشر در دفاتر گردشگری برای ثبت نام احتمالی سوق می دهد.
دیروز سازمان حج و زیارت اعلام کرد که از ۸۶ هزار سهمیه حج ۱۴۰۳ حدود ۵۰ هزار نفر در کاروان‌ها ثبت نام کرده اند و جا ماندگان تا ۱۰ اسفند مهلت دارند که به سایت سازمان حج مراجعه و کاروان‌های خود را انتخاب کنند اما مردم در مراجعه به سایت با جمله «ظرفیت تمام شده است» مواجه می‌شوند.
از طرف دیگر برخی از متقاضیان نیز که پول های درخواست شده را واریز کرده و ثبت نام آنها نهایی شده، خبر می دهند که سازمان حج و زیارت از آنها مبلغ کلان دیگری را درخواست کرده است!
یکی از این متقاضیان به خبرنگار آذرقلم خبر داد که غیر از مبلغ 140 میلیون تومان، این سازمان دوباره درخواست واریز مبلغ 43 میلیون تومان دیگر کرده است و با توجه به اینکه به همراه همسرش به این سفر معنوی اعزام می شوند پرداخت این مبلغ کلان 85 میلیون تومانی بار سنگینی را بر دوش خانواده تحمیل می کند.
معترضان از استانداری و سازمان حج و زیارت خواستار حل معضل بی‌نظمی و سردرگمی در حج وزیارت شدند.