- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۸۰ میلیون مترمکعب پساب‌ تبریز به دریاچه ارومیه می ریزد

پسآب

آذرقلممدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربابجان شرقی با بیان این‌که در چند سال آینده میزان پسآب‌های تبریز به بیش از 124 میلیون مترمکعب می‌رسد، افزود: با تکمیل تصفیه خانه، 34 میلیون مترمکعب آب ناشی از تولید پسآب به صنایع و بیش از 80 میلیون مترمکعب آن به دریاچه ارومیه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آذرقلم، یوسف غفارزاده در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، از برنامه ویژه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای مدیریت پسآب‌ها در استان خبر داد و عنوان کرد: تقویت منابع آبی زیرزمینی، یکی از اصلی ترین دغدغه‌هاست که امیدواریم با افزایش صرفه جویی در تمامی بخش‌های شرب و صنعت، بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

جواد رحمتی، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم افزود: مدیریت پسآب‌های صنعتی و کاهش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی برای مصارف غیرضروری، از مهم ترین مسائل دیگری است که انتظار داریم متولیان حوزه آب، تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص بیندیشند.

وی اظهار کرد: ضعف منابع آبی در سفره‌های زیرزمینی و زمان بر شدن اجرای پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز از جمله مسائلی است که ضرورت همت مسئولان برای برنامه ریزی در مدیریت مصرف منابع آبی را بیشتر می‌کند.