- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۷۵۴ هزار دانش‌آموز آذربایجانی سرکلاس رفتند/ افزایش 9 درصدی دانش‌آموزان

آذرقلم: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌آموز در 9 هزار مدرسه در استان سرکلاس درس رفتند.

به گزارش آذرقلم، جعفر پاشایی صبح امروز به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی در مدرسه سالار شهیدان ناحیه 4 تبریز گفت: امروز بعد از چهار ماه تلاش بی‌وقفه همکاران در سراسر استان در حوزه ساماندهی نیروها و تجهیزات و فضای آموزش و پرورش استان، شاهد لحظه نواختن زنگ بازگشایی سال تحصیلی جدید در بیش از ۹ هزار مدرسه، مرکز  و آموزشگاه دولتی و غیردولتی یعنی ۵ هزار و ۶۱ مدرسه و ۴ هزار و ۱۵۲ مدرسه غیردولتی استان بوده و تقویم تحصیلی و تقویت مدارس ورقی دوباره خواهد خورد.

وی بیان کرد: میزان پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموز سراسر استان برای آغاز سال تحصیلی جدید ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی است که از آن،  ۳۷۱ هزار و ۴۷۰ نفر دانش‌آموز ابتدایی،  ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و  ۱۲۹ هزار و ۱۹۷ نفر دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند که  در مجموع پیش‌بینی استان افزایش ۹ درصدی است.

پاشایی با تاکید به اینکه در سال‌جاری شرایط ویژه‌ای در آموزش و پرورش کشور و استان حاکم است، توضیح داد: افزایش کلاس درس و افرایش دانش‌آموز و بازنشستگی تعداد بیشتری از همکاران تا پایان سال تحصیلی از جمله موارد سال تحصیلی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۹ درصدی دانش‌آموزان که از ۷۵۴ هزار دانش‌آموز، ۷۸ درصد آنها یعنی  ۵۸۸ هزار و ۷۸۹ نفر در مدارس دولتی و ۲۲ درصد در مدارس غیردولتی و مراکز غیردولتی پیش‌دبستانی مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: پیش‌بینی کلاس درسی در استان و دوره‌های سه‌گانه و با استقرار پایه دوازدهم به ۳۱ هزار و ۵۲۶ کلاس رسیده است که به عبارتی امروز در استان آذربایجان‌شرقی ۷۵۴ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار مدرسه و ۳۱ هزار و ۵۲۶ کلاس درس حاضر شدند که در دوره ابتدایی ۱۸ هزار و ۴ کلاس، متوسطه اول  ۷ هزار و دو  کلاس و متوسطه دوم، فنی حرفه‌ای و کار و دانش ۶هزار و ۵۲۰ کلاس هستند که نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۴ کلاس افزایش یافته است.

پاشایی متذکر شد: تا پایان سال تحصیلی جدید، ۴۵ هزار و ۳۶ نفر از پرسنل اعم از معلم، مربی، مدیر و حوزه پشتیبانی استان کارهای آموزشی، پرورشی، خدمات تعلیم و تربیت را به نونهالان و نوجوانان ارائه خواهند کرد، البته تا پایان سال 3 هزار و ۴۰۰ نفر از همکاران بازنشسته خواهند شد.

وی اذعان داشت: چهار ماه تلاش شبانه‌روزی باعث شد امروز در همه استان‌ها کلاس‌های آموزش و پرورش بدون وقفه و معلم کند و این افتخار برای استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی جدید تغییر شاخص‌های آموزش و پرورش استان با شعار “سرمایه‌گذاری برای آینده با ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش” است.