- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۵۴ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی در مرخصی هستند/ رتبه دوم آذربایجان شرقی از نظر جرایم غیرعمد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

آذرقلم: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند. ضمن آنکه سال گذشته ۴۲۲ زندانی جرایم غیرعمد از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند.

54 درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی در مرخصی هستند/ 20 درصد از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند

به گزارش آذرقلم، موسی خلیل‌اللهی در جلسه هم اندیشی جشن گلریزان غیر حضوری سال ۱۳۹۹  اظهار داشت: ۵۴ درصد زندانیان استان در مرخصی هستند؛ ۲۰ درصد از این زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس شدند و به زندان باز نخواهند گشت.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه جشن گلریزان حضوری در سال‌های گذشته در تبریز گفت: از آنجا که وجود تجمّع یکی از علل شیوع ویروس کرونا است و زندان نیز جزو مکان‌های پرتجمّع است، با اعطای مرخصی و آزادی مشروط زندانیان از این تجمّع کاسته شده است اما آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با برگزاری جشن گلریزان و تأمین هزینه آزادسازی فراهم است.

کمک ۱۲۹ میلیارد ریالی خیران برای آزادسازی زندانیان در آذربایجان‌شرقی

در ابتدای جلسه مدیر ستاد دیه استان ضمن تشریح عملکرد ستاد دیه استان در سال گذشته به آزادی ۴۲۲ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اشاره و مبلغ بدهی کل این تعداد را ۱۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

تقی‌پور همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ۳۳۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی در زندان‌های استان محبوس هستند گفت: بدهی این تعداد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در کشور به تناسب جمعیت در رتبه دوم قرار دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]