- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

۱۲۰ شهر کشور قرمز شد/ اسامی شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان شرقی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: نقشه جدید شهرهای کرونایی کشور در حالی منتشر شد که نام شش شهرستان آذربایجان شرقی در این لیست قرمز دیده می شود.
به گزارش آذرقلم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافت.

نقشه جدید شهرهای کرونایی منتشر شد؛ ۱۲۰ شهر قرمز/ اسامی شهرهای قرمز و نارنجی
قرمز: ۱۲۰ شهر
نارنجی: ۱۱۲ شهر
زرد: ۱۶۶ شهر
آبی: ۵۰ شهر

وضعیت کرونایی چهار شهرستان آذربایجان شرقی قرمز شد

در استان آذربایجان شرقی نیز، چهار شهر عجب شیر، ملکان، آذرشهر و سراب به رنگ قرمز (بسیار پرخطر) درآمدند و شهرهای شبستر، جلفا ، مرند و میانه و هوراند نارنجی ( پرخطر ) تغییر وضعیت دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه متاسفانه شهرستان آبی در آذربایجان شرقی نداریم و کرونا در استان سیر صعودی دارد، اعلام کرد: چهار شهرستان آذرشهر، سراب، عجب شیر و ملکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
دکتر حسین حقایی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آذربایجان شرقی اکنون به ۳۷۲ نفر رسیده است، اظهار کرد: ۶ شهرستان جلفا، شبستر، مراغه، مرند، میانه و هوراند نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.
وی افزود: شهرستان های اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، چاراویماق، خداافرین، کلیبر، هریس، هشترود و ورزقان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
حقایی خاطر نشان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بیمار شناسایی شده و در بخش مراقبت های ویژ ه ۶۶ بیمار تحت نظر هستند، و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی فوت شدند.
وی همچنین با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: با فرا رسیدن ایام محرم عزاداران نسبت به استفاده از ماسک و دریافت واکسن حساسیت داشته باشند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]