- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

یک خودرو برای هر سه آذربایجانی/ آذربایجانی ها دو کیلومتر تندتر رانندگی می کنند!

آذرقلم: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه مالکیت خودرو از ۶ نفر در سال ۱۳۹۵ به سه نفر کاهش یافته و افزایش این حجم از خودرو، بر میزان تردد و افزایش برخوردها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

به گزارش آذرقلم، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به افزایش ۷۵ درصدی تعداد خودروهای استان نسبت به ۶ سال پیش و کاهش سرانه خودرو در استان از ۶ نفر به سه نفر اشاره کرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: تاکنون ۱۰۳ سامانه کنترل سرعت عبور و مرور در جاده‌های استان فعال است که نسبت به استان‌های همتراز کم است.

سرعت تردد در راه‌های استان دو کیلومتر از میانگین کشوری بیشتر است

وی با اشاره به درصد شاخص‌های موثر در افزایش ریسک ایمنی در راه‌های استان در هشت ماهه امسال افزود: سرعت غیرمجاز تردد با ۱۰ درصد و فاصله طولی غیرمجاز تردد با ۱۶ نقش زیادی در این امر داشته‌اند همچنین میانگین سرعت تردد در راه‌های استان ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده که دو کیلومتر از میانگین کشوری بیشتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: عدم توجه به جلو با ۳۴ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۵ درصد، تجاوز به چپ و انحراف با ۱۷ درصد، خستگی و خواب آلودگی با ۱۱ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با هفت درصد و سایر علل با سه درصد، عوامل تصادفات رانندگی در هشت  ماهه امسال بوده است.

تناقض در آمار:

این در حالی است که رئیس پلیس راه فراجا اخیرا اعلام کرده سرعت‌ خودروها در آذربایجان ۵ کیلومتر بیشتر از کشور است
وی با بیان اینکه میانگین سرعت حرکت خودروها در محورهای جاده‌ای کشور ۷۹ کیلومتر در ساعت است؛ اما در آذربایجان شرقی ۸۴ کیلومتر است، از مردم خواست سرعت مجاز را رعایت کرده و به ویژه در ایام زمستان به علت لغزندگی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.