- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

یک بام و دو هوای سفرهای خارجی مسئولین اقتصادی استان: به نام تاجران به کام مدیران!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت: محمدامین خوش نیت

آذرقلم: قطار تازه به راه افتاده بود که دیدند مسافری چمدان به دست حرکت قطار را دنبال می کند و در عین حال می خندد. از او علت خنده ی بی جایش را پرسیدند که چرا اکنون که از سفر بازمانده بجای آنکه ناراحت باشد می خندد؟
گفت: برای اینکه مسافر اصلی من بودم و آنهایی که سوار قطار شدند، برای بدرقه من آمده بودند!

***


قضیه سفر هیات اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به باکو در این شرایط محدودیت های شدید کرونایی و صدور ویزا برای مدیران اقتصادی و کارمندان استانداری و ماموریت اداری چند روزه شان به جمهوری آذربایجان هم حکایت قطار و مسافر زمین مانده است. در حالی که صدور ویزا برای بسیاری از تجار و بازرگانان و فعالین اقتصادی ایرانی شاغل در جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع کرونا، محدود شده است هیات اقتصادی استانداری به راحتی و در این شرایط کرونایی ویزا و مجوز سفر به باکو را دریافت کرده است. به راستی رایزنی برای صدور ویزا برای سفر تجار و بازرگانان و صادرکنندگان و فعالین اقتصادی استان که میلیون ها دلار کالا و سرمایه شان در آن سوی مرز به حال خود رها شده مهم و ضروری است یا ماموریت اداری چند تصمیم گیر سیاسی و کارمند استانداری در شام آخر کابینه روحانی؟

اصلا در این آخرین روزهای دولت روحانی، این سفر تشریفاتی با هزینه کرد کلان ارزی از جیب بیت المال برای اقامت در بهترین هتل باکو چه توجیهی دارد؟
افکار عمومی و رسانه های استان انتظار دارند نتیجه این سفر پرهزینه و دقیقه نودی، برای آنها گزارش شود: تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!
حیرت می کنیم که در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی و در حالی که بیش از چند هفته از عمر دولت باقی مانده برخی ها بیشتر از خودشان پشتیبانی می کنند تا از تولید و صنعت و تجارت و کارآفرینان!
مانع زدایی و پشتیبانی شان از تجار تبریزی پیشکش![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]