- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

یافت می نشود گشته ایم ما!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت روز: محمد امین خوش نیت

آذرقلم: منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی‌شهر تبریز به منظور انتخاب شهردار کلانشهر تبریز فراخوان صادر کرده اند. البته که کار نیکو و پسندیده ای است.

شاخص‌‌‌هایی نظیر: «مدیر جهادی، آشنا به مسایل شهری، مقبولیت، شجاعت، انگیزه و توان خدمت، شورا باور، عدالت محور، پاکدستی، فساد ستیزی، مبتکر، شهروند محور، نفوذ ناپذیر، غیرسیاسی و جناحی، نظارت پذیر و و پاسخگو!»

اما موضوع این است که این کلیشه ها، مقیاس و ترازویی برای وزن کشی ندارند. خیلی ها خود را در تراز این شاخص ها می پندارند و به لطف دوستان و رفقای گرمابه و گلستان، در طی چند دهه گذشته با لابی های مسموم و مذموم خویش بر کرسی های مدیریتی تکیه زدند اما جز ویرانه ای از خویش برجای نگذاشتند که اگر این شاخص ها در واقعیت محقق می شد دیگر شاهد برخی رویدادهای تلخ و مفسده های اخلاقی، مالی و اداری در برخی سازمان ها و ادارات نبودیم. تازه ترین نمونه اش را هم در آستارا دیدیم!!

لطفا به این سوال پاسخ دهید که کدام یک از شهرداران قبلی که در این شهر انتخاب شدند در ابتدای شروع کار خویش، ادعا می کردند که واجد این شاخص ها نیستند؟ و امروز و در پایان کار همان مدیران، مردم که به عنوان داور و قاضی منصف کارنامه و عملکرد آنها را مقایسه می کنند این شاخص های ارزشمند را در وجود آنها می بینند؟ به هر حال باید آن شعر زیبای مولانا را یک بار دیگر یادآوری کنیم که:

گفتند یافت می نشود، جسته ایم ما

گفت آن که یافت می نشود آنم آرزوست![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]