- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

موزه مشاغل تبریز را منحل ‌می‌کنم!/ بعد از گذشت 2 سال وعده‌ها محقق نشد

آذرقلم: موسس موزه مشاغل تبریز از عدم تحقق وعده‌ها انتقاد کرد و گفت: برای تجهیز فاز یک موزه چند صد میلیون هزینه شده است و اکنون فروشندگان اموال طلب‌شان را می‌خواهند.

به گزارش آذرقلم به نقل ازآناج، رضا سرابی‌اقدم با بیان اینکه موزه‌ی مشاغل تبریز در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارد، ابراز داشت: از وقتی این موزه را تاسیس کرده‌ام با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنم و بعد از گذشت 25 ماه شهرداری تبریز جز وعده، حمایت دیگری از ما نکرده است.

وی خاطرنشان ساخت: در تملک وسایل موزه به مشکل برخورده‌ایم و فروشندگان طلب‌شان را می‌خواهند، ساختمان موزه نیز به صورت کامل راه‌اندازی نشده و آنطور که باید به نظافت و بهداشت آن رسیدگی نمی‌شود.

Image result for ‫سرابی اقدم‬‎

این فعال فرهنگی تبریز با بیان اینکه علی‌رغم استقبال چشمگیر گردشگران از موزه در ایام تابستان شاهد تعطیلی آن در ساعات بعد از ظهر به‌سبب فعالیت‌های عمرانی بودیم، تصریح کرد: موزه‌ی مشاغل به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده و بعد از افتتاح آن مسئولان ما را به حال خود رها کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه موزه‌ی بازار و مشاغل تبریز خصوصی است و نمی‌توانیم از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی انتظار حمایت مالی داشته باشیم، توضیح داد: تنها شهرداری است که بودجه‌ی فرهنگی دارد و می‌تواند ما را یاری کند، هرچند شهرداری منطقه 8 نیز تلاش‌هایی را انجام داده اما منجر به نتیجه نشده است.

سرابی‌اقدم با اعلام اینکه فاز اول موزه نیازمند 860 میلیون تومان اعتبار است، یادآور شد: بارها با فروشندگان اموال موزه درگیر شده‌ام و دیگر نمی‌توانم با این وضعیت ادامه دهم؛ بالاخره بنده نیز زندگی خودم را دارم و باتوجه به درخواست شهرداری‌های اصفهان و یزد، تصمیم دارم موزه را به یکی از این شهرها منتقل کنم.

وی در پایان بیان داشت: موزه‌ی مشاغل مجموعه‌ای نادر بود که تمدن و مدنیت را به تصویر می‌کشید و نسل جوان با داشته‌های آذربایجان، آشنا می‌شدند اما در این مسیر شاهد قدرنشناسی‌های بسیاری شدیم.

گفتنی است؛ موزه بازار و مشاغل تبریز دو سال قبل در دوران شهردار سابق و با حمایت‌های این مجموعه تاسیس شد.