- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

گزارش جلسه‌ استیضاح شهردار تبریز در شورای شهر و دفاعیات رنجبر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: پنجاه و هفتمین شهردار تبریز در پنجاه‌وسومین جلسه‌ی شورای شهر تبریز از کار برکنار شد.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، روز یکشنبه،۳۰ بهمن‌ماه، جلسه شورای شهر تبریز به‌صورت علنی و فوق العاده با دستور جلسه «بررسی طرح استیضاح شهردار تبریز» با حضور تمامی اعضای شورا و همچنین شهردار کلانشهر تبریز در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.
غلامرضا احمدی، نایب‌رییس شورای شهر تبریز در آغاز بررسی استیضاح شهردار گفت: براساس ماده ۷۵ آیین کار داخلی شورای شهر تبریز اگر موضوعی تحت عنوان سوال یا تذکر مطرح شود ابتدا باید توسط رییس شورا موارد به‌صورت روشن و کتبی به شهردار تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت موارد گفته‌شده توسط شهردار موضوع به‌صورت سؤال مطرح‌شده و رئیس کتباً به شهردار اعلام خواهد کرد و شهردار نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا پاسخ دهد چنانچه شهردار از پاسخ استنکاف کند و یا پاسخ‌هایش قانع‌کننده نباشد، موضوع به‌صورت استیضاح بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: این سؤالات هفته گذشته طراحی اما این فرایند طی نشد و چطور ممکن است بدون اینکه شهردار به این سوالات پاسخ داده باشد بحث استیضاح مطرح شود لذا به‌نظر من مفاد آیین‌نامه داخلی شورا رعایت نشده‌است.
رسول برگی رییس شورای شهر تبریز در پاسخ به صحبت‌های احمدی گفت: از شش سؤال تنها سوال خانم غفوری به‌تازگی مطرح‌شده و در بقیه سوالات روند ذکرشده در آیین‌نامه داخلی طی شده‌است اما توجه داشته باشیم که در قانون بالادستی تذکر به‌صورت کتبی یا شفاهی قید نشده‌است و با توجه به این‌که اولویت با قانون بالادستی است لذا تاکید بر این‌که سوالات حتما باید به‌صورت کتبی نوشته شود موضوعیت ندارد.
روح‌اله رشیدی رییس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز نیز گفت: آن‌طور که از دستور جلسه پیداست موضوع این جلسه تحت عنوان بررسی طرح استیضاح شهردار مطرح‌شده است نه استیضاح، لذا باید مقدمات قانونی در بحث دستورات جلسه و عنوان دستورات جلسه رعایت شود و می‌بایست ترتیب و توالی تذکر سوال استیضاح که در قانون ذکرشده رعایت می‌شد و متأسفانه این توالی رعایت نشده‌است.
برگی نیز در پاسخ به موضوع مطرح‌شده از سوی رشیدی گفت: ما به‌خاطر حفظ شأن و جایگاه آقای شهردار عنوان دستور جلسه را این‌گونه نوشته‌ایم وگر نه این جلسه، جلسه استیضاح شهردار است.
احمد یوسف‌زاده مشاور حقوقی شورای شهر نیز گفت: براساس ماده ۸۳ قانون تأکیدی بر روی کتبی بودن تذکر انجام‌نشده است اما در ماده ۷۵ آیین کار داخلی بحث تذکر کتبی اضافه شده‌است، من نمی‌توانم در مورد رعایت مفاد آیین‌نامه در روند استیضاح نظری بدهم، چون این یک موضوع مدیریتی است، اما براساس بررسی‌های انجام‌شده، در دو مورد از شش مورد مطرح‌شده روال قانونی طی شده‌است که عبارتند از محور اول (گردشگری و سرمایه‌گذاری) و محور پنجم (انتصابات و عزل ونصب‌ها).
در ادامه رشیدی با انتقاد از عجله اعضای شورا برای برگزاری جلسه استیضاح خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی دوستان آن‌چنان برای برگزاری این جلسه عجله داشتند که حتی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده نیز رأی‌گیری نکردند و به دلیل وجود عجله در کار به این موارد حقوقی توجه نشده‌است.
احد صادقی دبیر هیأت‌رئیسه شورای شهر نیز گفت: طبیعتاً هر موقع عجله‌ای در کار باشد بعضی موارد فراموش می‌شود.
برگی در واکنش به سخنان صادقی گفت: خواهشا به یکدیگر کنایه نزنید این جلسه، جلسه‌ی استیضاح است نه کنایه، در طول این هفته و در فضای مجازی به حد کافی کنایه زده شده‌است.

گزارش ایسنا از جلسه‌ فوق العاده شورای شهر تبریز/ جزئیاتی از نحوه برکناری شهردار و انتخاب سرپرست
علیرضا نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به‌عنوان اولین موافق استیضاح در سخنانی با بیان این‌که در قانون اساسی ۱۰ اصل در خصوص شوراها ذکر شده‌است، گفت: برای اداره‌ی شهر در ابعاد مختلف نهادی تحت عنوان شورای شهر توسط مردم انتخاب می‌شود تا اداره شهرها به دست شوراها بیفتد و دراین‌راستا ۳۴ وظیفه برای شورا تعیین‌شده است که اولین و مهم‌ترین وظیفه بحث انتخاب شهردار است و در کنار انتخاب شهردار تبصره‌ای تحت عنوان برکناری و استیضاح شهردار نیز آمده‌است که نیازمند رأی دوسوم اعضای شورا است و لذا قانون اجازه نداده‌است که اعضای شورا هر وقت که دلشان خواست شهردار را برکنار کنند و ما با تشخیص عملکرد فعلی شهردار و با امضای دوسوم اعضای شورا به نقطه استیضاح رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: ای‌کاش این جلسه برگزار نمی‌شد و ما به این نتیجه می‌رسیدیم که به‌جای استیضاح عملکرد شهردار را تحسین کنیم و ما علی‌رغم دوستی با آقای رنجبر واقعاً متأسف هستیم و لذا بحث استیضاح به‌هیچ‌عنوان موضوع شخصی نیست بلکه در جهت منافع شهر و مردم است و باید عدل و انصاف را رعایت کنیم و متأسفانه در این مدت ابعاد مختلفی در عملکرد شهردار دیدیم که قابل تداوم نیست.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که چرا درطول زمان در مدت‌زمان کوتاه چهار و پنج ماه بحث استیضاح مطرح شده‌است؟ اما باید این را بدانیم که فرصت ما بسیار اندک است و با توجه به این‌که مشاهده کردیم هیچ امیدی به اصلاح وضعیت نیست و ارتباط بین شهردار و شورا برای بهبود اوضاع به‌خوبی برقرار نشده‌است و قانوناً نیز این شورا است که به شهردار اجازه کار می‌دهد در این مدت حواشی و مسائلی مطرح شد که خوشایند شهر مشهورا نبود و شورای شهر به این جمع‌بندی رسیده‌است که استیضاح را مطرح کند.
وی با انتقاد از جابه‌جایی‌ها و عزل و نصب‌ها در شهرداری تبریز گفت: این جابه‌جایی‌ها به اندازه‌ای انگیزه‌ی کار در بین نیروهای شهرداری را پایین آورده که شورای شهر نیز از بسیاری از این انتصابات اطلاع ندارد واقعا چرا باید شهردار با شورا ارتباط منطقی برگزار برقرار نکند.
نوای باغبان ادامه داد: شهردار خود را موظف به برقراری ارتباط سازنده با شورا ندارد و خود را خودمحور دانسته و شورا را در حاشیه قرار داده‌است و اصلا به این دلیل شهردار در جلسه قبل گفت که “مرا استیضاح کنید” چراکه خود آقای شهردار هم به این نتیجه رسیده‌است که این رابطه برقرار شدنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از نیروهای مامور به خدمت از دانشگاه آزاد نیز ثابت شد که شهردار هیچ توجهی به تذکرات ما نمی‌کند با این وضعیت چگونه می‌شود شهر را اداره کرد من فقط امیدوارم در این جلسه تصمیمی گرفته شود که به نفع شهر و مردم باشد.
صادقی به‌عنوان مخالف استیضاح شهردار گفت: مسلماً هر انسان دارای نواقص و نقاط قوتی است و مدیران نیز از این قاعده استثنا نیستند، اما انتظار داشتیم در این جلسه سخنانی مستدل منطقی و بر مبنای اعداد و ارقام گفته شود من از آقای باغبان انتظار انتظار نداشتم این صحبت‌ها را بیان کنند.
وی ادامه داد: از جمله وظایف شورا تدوین بودجه است و شهردار مجری مصوبات شورا است و ما بودجه را در اواسط سال تحویل گرفتیم و با توجه به این‌که آسفالت‌ریزی به ایام انتخابات موکول شده بود ۱۵۴ درصد از بودجه‌ی تعیین‌شده در ایام انتخابات استفاده شد و این نشان می‌دهد که برای سایر پروژه‌ها بودجه‌ای باقی نمانده بود و بقیه پروژه‌ها نیز به‌خاطر افتتاح‌های نمایشی و سپردن سه پروژه به یک پیمانکار ناقص مانده‌است اما هیچ‌یک از اعضای شورای قبلی به موضوع اعتراض نکرد.
وی تاکید کرد: خروجی عزل و نصب‌ها عملکرد محسوب می‌شود نه خود عزل و نصب‌ها و ما با شهردار طرف هستیم نه با کسانی که انتصاب می‌شوند؛ اکنون مردم مشتاق هستند دلایل استیضاح را بشنوند و عدم تعامل به این معنی نیست که شهردار نفر موردنظر ما را انتصاب کند من فقط امیدوارم شهردار بعدی بتواند در هفت ماه آینده لااقل یک پل بسازد و بهشتی را که رنجبر نتوانست بسازد، درست کند.
دبیر هیأت‌رئیسه شورای شهر با انتقاد از برخی اظهار نظرات سایر اعضای شورا در خصوص حامیان شهردار گفت:ما به غیر از خدا از هیچ کس دیگری نمی‌ترسیم چرا می‌گویید که شما از رنجبر می‌ترسید؟ برای ما مردم مهم است و همه مردم معتقدند در طول پنج ماه نمی‌شود عملکرد یک فرد را ارزیابی و او را از کار برکنار کرد.
رشیدی نیز به‌عنوان دیگر مخالف استیضاح شهردار گفت: ما فرض را بر این می‌گیریم که تمامی سوال کنندگان و طراحان سوال دغدغه‌مند بوده و به نظرات هم احترام می‌گذاریم اصلا هم بحث حق و باطل مطرح نیست بلکه ما می‌خواهیم اندیشه‌های هر دو طرف گفته شود.
وی ادامه داد: به‌نظر من انتصابات انجام‌شده تمرکز سیستم را برهم نزد بلکه این چماق استیضاح بود که بی‌ثباتی در سیستم را تشدید کرد و عزیزان استیضاح کننده آنچنان در خصوص انتصابات گسترده حرف می‌زنند درحالی‌که زمانی‌که این سوالات مطرح شد از ۲۵۰ نفر لازم برای انتصاب تنها هفت نفر انتصاب شده بودند لذا عامل اصلی بی‌ثباتی مجموعه تنش‌های ایجاد شده‌است و هیچ‌کس مطمئن نیست که روز بعد در سمت خود باقی می‌ماند یا خیر.

رییس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز با انتقاد از کسانی که برای شهردار تبریز حواشی درست می‌کردند، گفت: این حواشی پیش‌از انتصاب آقای رنجبر آغاز شد و کسانی بودند که موضوعاتی مانند آلزایمر و سرطان شهردار را نیز مطرح کردند اما عزیزان حاضر در جلسه بدانند این‌که می‌گوییم در طول چهار ماه اخیر چیز خاصی از اقدامات شهردار ندیده‌ایم مردم نیز از ما خواهند پرسید که شورا در شش ماه اخیر چه کار کرده‌است.
وی افزود: مردم می‌گویند اکنون فصل بودجه‌ریزی است و چه عجله‌ای برای جلسه برگزاری جلسه فوق‌العاده استیضاح وجود داشت لذا این موضوعات است که سیستم را بی‌ثبات کرده و رویکرد تهاجمی اعضای شورا تعاملات لازم را برهم می‌زند.
وی گفت: در ابتدای آغاز شورای شهر ششم برخی از اعضا گفتند که برای برقراری تعامل بین شهردار و شورا می‌بایست جلساتی غیررسمی و دوستانه برگزار شود اما تنها چند نفر در جلسات باغ صبا حاضر شدند.
روح‌الله دهقان نژاد یکی دیگر از موافقین استیضاح شهردار گفت: مردم با حضور در انتخابات و رای به ما به‌عنوان نمایندگان آن‌ها ما را مکلف کردند تا در مقابل آن‌ها خدمت کنیم لذا نه‌تنها چند ماه بلکه چند روز را نیز باید غنیمت شمرده و تلاش کنیم؛ اکنون شش ماه از عمر شورای شهر گذشته‌است و زمان اجرای برنامه است نه صدور بیانیه.
وی ادامه داد: عدالت یعنی اجرایی برنامه‌های گردشگری که در دوره قبل تعطیل‌شده بود؛ عدالت یعنی ساخت ۲۴۰ واحد در اسد گولی که تنها دو بلوک ساخته‌شده است؛ عدالت یعنی اتمام قطار شهری که کلا تعطیل شده‌است؛ عدالت یعنی جلوگیری از اختصاص سهم قطار تبریز به شیراز؛ عملکرد شهردار کارنامه شورا است تعامل تعریف دیگری ندارد اما مشخص نیست مصوبات شورا به کجا می‌رود؛ مردم از سرعت پایین پروژه‌ها ناراضی هستند، پارک‌ها و پل‌ها تاریک است و تنها ۲۰ درصد از بودجه‌ی فرهنگی تحقق یافته‌است؛ پرونده ثبت شهر تبریز به‌عنوان شهر خلاق ادبیات در یونسکو کلاً حذف‌شده است.
دهقان نژاد خاطرنشان کرد: قدیس ما شهید آقا مهدی باکری بود که شهردار بود و خون خود را در راه این کشور نثار کرد اما تبریز اکنون خسته‌ و اقتصادش ضعیف است و فارغ‌التحصیلان تحصیل‌کرده بیکار نشسته‌اند درحالی‌که هر گردشگر می‌تواند ۱۰ شغل ایجاد کند.
محمدحسن اسوتچی به‌عنوان مخالف استیضاح شهردار گفت: متأسفانه جسارت را تا جایی بالا برده‌اند که به من می‌گویند “شهردار را از دفترش بیرون می‌کنیم” اما مطمئنا هیچکدام از این سخنان در زمان شهرداران شوراهای سوم، چهارم و حتی پنجم مطرح نمی‌شد چراکه آن‌ها پشتوانه‌های محکمی داشتند.
وی تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم فردی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردیم که هیچ تخلف مالی نداشته و کسانی که آلزایمر و یا سرطان آقای رنجبر را بهانه می‌کنند، حتما اگر ذره‌ای فساد مالی پیدا می‌کردند این موارد را به زبان نمی‌آوردند.
غلامرضا احمدی به‌عنوان دیگر مخالف استیضاح شهردار گفت: اکنون فصل بودجه‌ریزی است مجلس شورای اسلامی در زمان تدوین بودجه تمامی کارهای خود را تعطیل می‌کند و تمرکزش را بر روی بودجه معطوف می‌کند ما باید به افکار عمومی احترام بگذاریم و از بیان کارهای خوب انجام‌شده ابایی نداشته باشیم چرا می‌خواهید شهرداری را که به پاک‌دستی و درست‌کاری مشهور است باعجله استیضاح کنید بهتر است با سیره رهبر انقلاب در برخورد با رؤسای جمهور رفتار کنیم.
حکیمه غفوری به‌عنوان موافق استیضاح طی سخنانی گفت: اعیاد بزرگ‌تر از عید نوروز را پشت سر گذاشتیم اما در شهر هیچ کاری انجام نشد و به‌نظر من ارزش و جایگاه میلاد حضرت فاطمه زهرا به مناطق بالاتر از یک عید نوروز باستانی است اما در آن ایام هیچ کاری انجام نشد.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم همه مردم در این مدت سعه‌صدر ما را دیدند و مشخص است که تشنج را چه کسانی ایجاد کرده‌اند این‌طور تلقی نشود که نه نفری که طرح استیضاح شهردار را امضاء کرده‌اند ضدانقلاب هستند و منافع شهر را در نظر نگرفته‌اند ما هیچ مشکل شخصی با آقای رنجبر نداریم اما در این چهار ماه هیچ قدم مثبتی از شهردار ندیدیم.
وی همچنین گفت: پاک‌دستی موضع مهمی است اما در کنار پاک‌دستی باید توانایی مدیریت نیز وجود داشته باشد ما قصد خیانت به شهر را نداریم بلکه منافع شهر و مردم با در نظر گرفته‌ایم.

محمدحسن اسوتچی از مخالفان استیضاح شهردار تبریز در این جلسه اظهار داشت: این موضوع که دو سوم از شورا باید به استیضاح شهردار رای دهند نشان می‌دهد که باید تحمل بیشتری داشت، در شورای سوم هم مساله استیضاح رخ داد و بعدا کم کم همه کنار کشیدند و به من و آقای شکوری هم گفتند کنار بکشید.

وی ادامه داد: آن زمان دلیلی که اعضا از استیضاح برگشتند به دلیل تغییرات مدیریتی دلخواه اعضا بود اما آن اتفاق دیگر در این دوره رخ نخواهد افتاد.جسارت را این شورا به جایی رساند که به من زنگ زدند که دست شهردار را بگیریم و از دفترش بیرون بیندازیم!

خزانه دار شورای شهر تبریز تاکید کرد: آیا این اتفاق در دوره‌های قبلی رخ می‌داد؟ خیر چون اعضای شورا به دلایل خاص پشت شهردار می‌ایستادند اما حالا این اتفاق رخ نمی‌دهد، به دلیل اینکه هیچ هجمه مالی نمی‌توانستند به آقای شهردار بچسبانند مساله آلزایمر و سرطان را به دروغ مطرح می‌کردند.

وی تصریح کرد: امیدوارم کسی که دوست دارید شهردار شود و به اندازه‌ای جرات داشته باشد که جلوی زیاده خواهی بانک شهر بایستد.

رشیدی نیز در ادامه بیان کرد: در قدیم‌الایام مرسوم بود که جلسات چالشی و صحبت‌های انتقادی در ایام دهه فجر مخابره نشود و بعد از ایام دهه‌ی فجر آن صحبت‌ها مطرح شود و به‌همین دلیل نیز جلسه بنده و آقای نوای باغبان از صداوسیما پخش نشد اما همان‌طور که همه شاهد بودیم دلایل مطرح‌شده برای استیضاح بسیار سست بود.
وی تاکید کرد: بسیاری از افراد دلایل حمایت من از آقای رنجبر را می‌پرسند باید بگویم ما انسان‌ها را براساس نقاط قوت تکریم می‌کنیم بنده آقای رنجبر را تنها ده سال قبل دیده بودم اما اعتقاد به انضباط مالی در شهرداری درّ گران‌بهایی است که هر مدیر این روحیه را ندارد اما آقای رنجبر دارای این روحیه است. فساد ستیزی، پرکاری برای حل مشکل شهر نه برای برنامه‌های ظاهری، عدم رفتار منفعلانه در جلسات تخصصی ازجمله بررسی ماده پنج پرهیز از امضاهای فله‌ای مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های عادت شده در بدنه شهرداری تغییر رویکرد به مدیریت زیربنایی همگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آقای رنجبر است.

دفاع رنجبر از عملکرد خود
عباس رنجبر شهردار کلان‌شهر تبریز در دفاع از عملکرد خود گفت: بنده هیچ اعتراضی به روند طی‌شده در خصوص سؤالات و محورهای استیضاح ندارم و حاضر هستم نه‌تنها به دو مورد بلکه به تمامی موارد مطرح‌شده پاسخ دهم.
وی ادامه داد: بنده از سال ۷۰ در سمت‌های مختلف مدیریتی حضور داشته‌ام و همیشه با فساد مبارزه کردم و زمانی‌که بنده به‌عنوان شهردار تبریز انتخاب شدم عده‌ای صراحتاً گفتند که خیلی چیزها از دستشان خارج خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: روز ۲۷ مهرماه اولین انتصابات انجام و تنهایک هفته بعد از آن انتصابات سوالات مطرح شد و عضو محترمی از شورا بیست و دو نفر به من پیشنهاد داد که هفت نفر از آن لیست اصلا در شهرداری کار نمی‌کرد.
شهردار کلان‌شهر تبریز ادامه داد: من از روز اول تاکید کردم که خواسته‌های آن روحانی که نام انصار را به یدک می‌کشد، به‌جایی نخواهد رسید و متأسفانه آقای باغبان نیز در جلسه‌ای گفت که وقتی ما می‌گوییم برخی افراد را جابجا نکن منظور ما ارائه توضیح نیست بلکه این است که نباید آن افراد را عزل کنی!
وی تاکید کرد: من آماده دادن تاوان مبارزه با فساد هستم و تمامی حرف‌هایم را روراست می‌گویم و تأکید می‌کنم نفراتم را براساس قانون انتخاب می‌کنم و اعضای شورا حق دخالت ندارند در شوراهای قبلی اعضای شورا افرادی در حد کارشناس تعیین می‌کردند اما اکنون مدیر عامل سازمان انتخاب می‌کنند.
رنجبر تاکید کرد: من تصور می‌کردم حداقل پنج الی شش نفر هم‌قسم در بین اعضای شورا پیدا می‌شود که ظاهرا این اشتباه محاسباتی بنده بود، بهتر است روراست بگویید تو را دوست نداریم و نمی‌خواهیم با تو کار کنیم.

رنجبر با اشاره به اتفاقات اخیر عنوان کرد: رحمت به شورای قدیم که نفراتشان را کارشناس می‌کردند اما حالا اعضا افرادی که دیروز آورده‌اند را می‌خواهند مدیرعامل کنندTمن اگر استیضاح را مطرح کردم به این دلیل بود که شهر بیشتر از این ضرر کند.

وی ادامه داد: وقتی کسی را نمی‌خواهید روراست بگویید نه اینکه عملکرد کسی را لجن مال کنیم، همه می‌دانند که در تبریز نیمه دوم سال فصل کاری نیست. اینکه بگوییم در چندین پرونده شکست خورده‌ایم همه می‌دانند که در چهار ماه هیچ پرونده‌ای شروع و شکست نمی‌خورد.

وی خطاب به دهقان نژاد گفت: در جایی گفته‌اید که چون پدر من انقلابی بود نام امام را برایمان انتخاب کرد اما این را بدانید انقلابی‌گری به نام نیست به عمل است؛ آقای دهقان نژاد شما یک افترا زن قهار هستید و سه بار به من افترا زدید هر سه بار هم برعکس آن موضوع ثابت شد اما عذرخواهی نکردید؛ موضوع تبلت روابط‌عمومی شهرداری، افراد حاضر شده مصلی و برگزاری جلسات با اعضای شورای پنجم هر سه رد شد لذا نباید این‌طور راحت به دیگر افترا بزنیم.
وی همچنین خطاب به برگی گفت: آقای برگی به من گفتند رنجبر تو شهرداری را مفت به دست آورده‌ای ولی ما برای رسیدن به شورا هزینه زیادی کرده‌ایم.
برگی در این قسمت از سخنان رنجبر به او واکنش نشان داد و با قسم خوردن به قرآن کریم صحبت‌های رنجبر را تکذیب کرد.
رنجبر ادامه داد: چرا تعداد اتوبوس‌های خریداری‌شده را نمی‌گویید؟ چرا به‌جای این‌که به من تهمت بزنید که در تعرفه عوارض محلی پول زیادی از جیب مردم برمی‌دارم از بانک شهر دفاع می‌کنید؟ چرا در مورد برنامه‌های فرهنگی این‌قدر کم‌لطفی و بی‌انصافی می‌کنید؟ چرا جام پرچم را که با حضور بیش‌از ۸۰۰۰ نونهال برگزار شد ذکر نمی‌کنید؟ چرا جشنواره موغام و همایش شکوه و جلوه‌های شهید باکری و شهید سلیمانی را نمی‌گویید؟
رنجبر در واکنش به موضوع شورا ستیزی شهرداری نیز گفت: با این بهانه‌ها نمی‌شود کار کرد و باید نسبت به شهر دلسوز باشیم من حاضر هستم خودم را فدای شهرم کنم و همیشه افتخار می‌کنم که یک تبریزی هستم و به‌عنوان خادم مردم این شهر و برای اصلاح شهرداری مبارزه با فساد را آغاز کردم و اگر نیاز باشد نام تک‌تک کسانی که از من خواسته‌های زیادی داشته‌اند را ذکر می‌کنم من شیعه علی‌بن‌ابیطالب(ع) هستم و در این راه ثابت‌قدم خواهم بود و همیشه مأمور به تکلیف بوده‌ام.

وی ادامه داد: آقای باغبان گفتند که علی‌رغم مصوبه شورا مدیران از بیرون آوردند اگر شما به این موضوع پایبند بودید چرا افراد دفتر و رانندتان را از بیرون آوردید؟مدیران مهمان چندوقت هستند اما افراد شما همیشه هستند.

شهردار تبریز تاکید کرد: راست می‌گویید استیضاح امروز بهتر از فردا است چون شما ۳ ماه دیگر هم از من راضی نیستید و این را مطمئنید، هیچ اصلاحی بدون مبارزه به دست نیامده و من به عنوان خادم شهر این اصلاح را پذیرفته‌ام و در مقابل زیاده‌خواهی ایستاده‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه استیضاح هرچه باشد این شیوه را ادامه می‌دهم و بیت المال را ضایع نخواهم کرد، از مردم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم روزی شهر را توسعه یافته ببینم.

پایان کار شهردار

بعد از اتمام سخنان رنجبر رأی‌گیری برای استیضاح شهردار کلان‌شهر تبریز آغاز و در نهایت با رأی موافق نه عضو شورای شهر استیضاح شهردار تصویب و وی از سمت خود برکنار شد.
بر اساس این گزارش در این جلسه مهدی یوسفی معاون سابق حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز با هشت رای موافق به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری تبریز معرفی شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]