- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کیفیت هوای حاشیه دریاچه ارومیه را آنلاین ببینید

آذرقلم: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: امکان مشاهده آنلاین کیفیت هوای ایستگاه‌های حاشیه دریاچه ارومیه در سامانه ملی پایش آلودگی هوا فراهم شده است.

به گزارش آذرقلم، حمید قاسمی، اظهار داشت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه در سه منطقه عجب‌شیر، اسکو (سرای) و بندرشرفخانه با تامین زیرساخت‌های لازم به سامانه ملی پایش آلودگی هوای کشور به آدرسhttps://aqms.doe.ir پیوستند.
وی از اتصال ایستگاه های سنجش گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه به سامانه ملی پایش آلودگی هوا خبر داد و گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه در سه منطقه عجبشیر، اسکو (سرای) و بندر شرفخانه با تامین زیرساخت‌های لازم به سامانه ملی پایش آلودگی هوای کشور به آدرس https://aqms.doe.ir پیوستند.

قاسمی افزود: با ایجاد این امکان از این پس همه شهروندان می‌توانند به صورت بر خط وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های دارای ایستگاه سنجش آلودگی را در پرتال مشاهده کنند.

وی افزود: در حال حاضر 9 ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در سطح کلانشهر تبریز مستقر هستند و در آینده نزدیک با به روز رسانی و انجام تعمیرات و سرویس‌های لازم ایستگاه‌های شهرستان‌های میانه، مراغه و بناب نیز به سامانه ملی پایش آلودگی هوای کشور متصل می‌شوند.