- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کودکان، دعای فرج را زمزمه کردند

آذرقلم: همزمان با اجرای هشتمین ویژه برنامه “افطارلیق” که به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه دو تبریز در ائل گلی تبریز برگزار شد، نیکوکاران و خیّران تبریزی “صف کرامت” بستند.
به گزارش آذرقلم، در این برنامه که با حضور صدها نفر از شهروندان، مهمانان و گردشگران حاضر در مجموعه ائل گلی تبریز و به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه دو تبریز برگزار شد آیتم های مختلفی مانند: تواشیح خوانی، موسیقی موغام، نمایش کمدی، مسابقه خانوادگی، بازی های کودکانه و آیین های سنتی و بومی آذربایجان و … به مورد اجرا گذاشته شد.
پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از دیگر برنامه های معنوی و مناسبتی این جنگ شادی است که هر شب با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می شود و طی آن با جمع آوری کمک های نقدی مردم نوع دوست آذربایجان، زمینه آزادی چند زندانی فراهم می شود.
در هشتمین برنامه جنگ شاد و معنوی «افطارلیق» شهرداری منطقه دو تبریز، خیران و نیکوکاران تبریز صف های طویل کرامت بستند و همزمان با عید کرامت و میلاد فرخنده کریم اهل بیت عصمت و طهارت، با جمع آوری بیش از 100 میلیون ریال کمک نقدی، زمینه آزادسازی یک زندانی در بند جرایم غیرعمد را فراهم کردند.
در این برنامه، استقبال خیران به حدی بود که حتی بعد از پایان مراسم و برنامه نیز، شهروندان برای اعطای کمک های خود صف بستند.

کودکان، دعای فرج را در برنامه “افطارلیق” شهرداری منطقه 2 همخوانی کردند
“افطارلیق” ویژه برنامه شب های ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، همچنان به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 2 در مجموعه ائل گلی تبریز برگزار می شود.
در هشتمین برنامه از این سلسله جنگ های شادی و معنوی، کودکان نقش پررنگ و حضور پرشوری داشتند. کودکان به عنوان آینده سازان این شهر و مدیران آینده جامعه، در کنار مجریان و برگزار کنندگان برنامه، با حضور در مسابقات و ورزش کودکانه، لحظات شاد و مفرّحی را همراه با خانواده های خود خلق کردند.
در بخشی از این برنامه و در حالی که گروه تواشیح، دعای فرج را قرائت می کرد، کودکان حاضر در مراسم نیز به جلوی سن آمده و با بالا آوردن دست های ملتمسانه خود، دعای فرج را همراه با والدین خود زمزمه کردند.
با وجود برودت و سردی هوا، استقبال پرشور کودکان و نوجوانان از برنامه های شاد و معنوی شهرداری منطقه 2 جالب توجه بود.