- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کمیسیون فرهنگی؛ کانون توجه شوراییان

یادداشت شهری: کمال الدین نیک رفتار خیابانی

آذرقلم: روند انتخابات اخیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نشان داد که این کمیسیون اهمیت زیادی یافته و بیش از دیگر کمیسیون های شورای شهر، مورد توجه اعضا قرار گرفته است.

همانطور که در خبرها نیز آمده، دو هفته قبل به دنبال انتخاب رییس و اعضای هیات رییسه شورای شهر تبریز، بصورت تعجب آوری کمیسیونی که در سالهای گذشته اهمیت زیادی نداشت 9 نفر از اعضای شورا را به خود جلب کرده است. اما سئوال این است که در این دوره چرا اینگونه شد؟

کمیسیون فرهنگی شورای شهر پس از شروع به کار پنجمین دوره شورا و با حضور افرادی چون دکتر فرج محمد قلیزاده در ریاست آن، توانست طرح های مهم و تاثیرگذاری را تصویب کند که در 4 دوره قبلی کمیسیون فرهنگی نمونه اش را شاهد نبودیم!

مهم ترین و پرسروصداترین مصوبه این کمیسیون هم موضوع ورود شهرداری تبریز به تیم داری و ورزش قهرمانی و همچنین ادغام سازمان های فرهنگی- هنری، سلامت و امور اجتماعی و ورزش شهرداری بود که همین ها باعث شد تا کمیسیون فرهنگی توجهات را به خود جلب نماید.

البته مشخص است که با چارت جدید و ادغام سه سازمان یادشده، معاونت فرهنگی نیز حذف شده و کمیسیون فرهنگی شورا، بر خلاف روند سابق تاثیرگذاری بیشتری در سازمان جدیدالتاسیس شهرداری خواهد داشت. لذا اعضای شورای شهر برای اعمال نفوذ در تشکیلات جدید به دنبال سهم خواهی بوده و هیچیک از 9 نفر کاندیدا نیز از نظر خویش عدول نکرد!

شایان ذکر است که در دوره جدید انتخاب اعضای کمیسیون ها، به ترتیب 3 نفر برای کمیسیون خدمات شهری و توسعه پایدار محیط زیست، 5 نفر برای کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، 5 نفر برای کمیسیون بودجه، 5 نفر برای کمیسیون عمران و حمل و نقل، 3 نفر برای کمیسیون معماری و شهرسازی، 3 نفر برای کمیسیون تحقیق و نظارت و 9 نفر برای عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز داوطلب شده اند که در نوع خود بی سابقه است.

در جلسه‌ انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی شورا، آقایان شکور اکبرنژاد، فرج محمدقلیزاده، محمدباقر بهشتی، کریم‌ صادق‌زاده، سعید نیکوخصلت، مسعودی ریحان، محرم محمدزاده، شهرام دبیری و علی آجودان‌زاده برای عضویت در کمیسیون فرهنگی اعلام آمادگی کرده‌اند اما به‌سبب انتخاب حداکثر 7 نفر، هیچ‌یک از 9 عضو حاضر به انصراف نشده‌اند و انتخاب اعضای این کمیسیون به جلسات بعد موکول گردیده است.

ختم سخن اینکه فردا یکشنبه، نتیجه انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز هر چه که باشد، نمی توان از جسارت و مدیریت دکتر فرج محمد قلیزاده در سال گذشته به سادگی گذشت. تصمیماتی که با تدبیر و عاقلانه بوده، مسئولین را نسبت به مسائل فرهنگی و ورزشی شهرداری حساس کرده و شهرداری تبریز را از هزینه کرد بیشتر در حوزه های غیر تخصصی اش نجات داد.