- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کرونا، مصرف آب آذربایجانی ها را 30 درصد افزایش داد/دی‌ماه امسال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه می رسد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شیوع کرونا و حساسیت های مردمی سبب شد تا مصرف آب خانوارهای آذربایجانی در تابستان امسال 30 درصد افزایش یابد.

به گزارش آذرقلم، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از دو سال گذشته، با تاکید بر حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسوول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آنها، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور، صدها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آنها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.
وی با بیان اینکه بحران کم آبی، جدی است و باید به فکر تأمین منابع پایدار آبی در استان باشیم، متذکر شد: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باعث شد که میزان مصرف آب خانگی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد افزایش یابد.
استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: 650 میلیون متر مکعب آب در دی‌ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
پورمحمدی افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]