- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کرونا، مصرف آب تبریزی ها را 40 درصد بالا برد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: تنها راه نجات تبریز انتقال آب از ارس به تبریز است و البته در کنار آن باید فرهنگ مصرف بهینه در بین مردم جا بیافتد.تنها راه نجات تبریز انتقال آب از ارس است/تامین آب بر عهده اداره آب منطقه‌ای است

به گزارش آذرقلم، علیرضا ایمانلو اظهار داشت: 3 میلیون نفر آب شهری و ۸۵۰ هزار نفر آب روستایی و در مجموع برای ۴ میلیون ارائه خدمات از طریق شرکت آب و فاضلاب استان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه تامین آب محدود به منطقه است و همانند گاز و برق نیست که از سایر نقاط کشور منتقل شود، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و استفاده بیش از حد، افزایش جمعیت، مهاجرت با کاهش کیفیت روبه‌رو می‌شویم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: بعد از پایان سال‌جاری در کل استان یک بررسی بحرانی انجام می‌گیرد تا به تبع آن برای سال آینده مشکلات کم آبی نداشته باشیم.

زنگ هشدار کم آبی در تبریز/ افزایش 40 درصدی مصرف آب در کرونا
وی با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا با افزایش زیاد مصرف آب روبه‌رو شده‌ایم، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا هر سال چهار درصد افزایش انشعاب و تولید داشته باشیم ولی به خاطر کرونا این افزایش آب تا ۴۰ درصد افزایش روبه‌رو شد.
ایمانلو خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ زنگ هشدار مشکل آب در تبریز به صدا در آمد.
وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد تامین آب بر عهده اداره آب منطقه‌ای است و ما وظیفه توزیع را داریم، بیان داشت: ما باید ارتباط خود با مردم را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که وقتی از آنها می‌خواهیم تا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند در این راه به ما کمک کنند .

ضرورت انتقال آب ارس به تبریز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: انتقال آب ارس به تبریز یکی از مطالبات اصلی استان است که مسوولان استانی پیگیر شدند ولی انتظار داریم تا در بازه سه ساله این آب به تبریز منتقل شود.
وی ادامه داد: تراکم، مشکلات کوچه، ساخت غیرمجاز و غیره در مناطق حاشیه‌نشین منجر شده بود تا فشار آب کم شود ولی با تلاش شبانه‌روزی این مشکل را حل کنیم.
ایمانلو متذکر شد: در کوتاه‌مدت به دنبال حفر ۳۰ چاه هستیم که هفت مورد از آنها ایجاد شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]