- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کدام شخصیت های مهم سیاسی، فرهنگی و ورزشی به کرونا مبتلا شدند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: از زمانی که ویروس ویرانگر کرونا وارد کشور شده و به طور رسمی و البته با تاخیر! از سوی مراجع ذیصلاح و رسانه ها اعلام شده، افراد و شخصیت های مطرح زیادی با آن درگیر شده اند.

به گزارش آذرقلم، برخی از این افراد یا در حال درمان هستند و یا اینکه جان خود را از دست داده اند.

در این بخش، که به روزرسانی خواهد شد به اسامی و تعداد این افراد اشاره خواهیم کرد:

بعد از آنکه ابتلای شهردار منطقه ۱۳، محسن هاشمی رفسنجانی، محمود صادقی( نماینده مجلس) ، حریرچی (معاون وزارت بهداشت)، خانم ابتکار، هادی خسروشاهی و ۴ نماینده مجلس رسانه ای شد امروز خبر ابتلای چند شخصیت مهم و مطرح دیگر نیز اعلام شد.

مبتلا شدن عضو مجمع تشخیص به کرونا

آخرین خبرها از مبتلا شدن عضو مجمع تشخیص به کرونا

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که حال سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو این مجمع که به کرونا مبتلا شده بود، رو به بهبود است.

در این اطلاعیه، خبر به‌کما رفتن میرمحمّدی تکذیب شده و اعلام شده که اکسیژن خون وی در حال افزایش است.

مستندساز جوان که در اثر کرونا در گذشت

حامد جلالی‌کاشانی درگذشت

فعال فرهنگی و مستندساز کشورمان شب گذشته بر اثر مشکل حاد ریوی ناشی از بیماری کرونا درگذشت.

حامد جلالی کاشانی فعال رسانه ای و مستندساز جوان که سابقه فعالیت در حوزه موسیقی انقلابی، جشنواره عمار و عضو تیم سازنده مستند ایکسونامی را داشته، صبح شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا شب انتخابات اولین علائم ابتلا به سرماخوردگی را داشت و آن شب توئیت کرده بود نشده کرونا بگیرد. حالا دوستانش پای آن پست در سوگ فوتش می نویسند.

مدیرعامل سابق سپیدرود به علت کرونا درگذشت

احمد آهنگی مربی سابق‌ تیم‌های مهررشت، پاس گیلان، و تیم منتخب استان گیلان، امروز (شنبه) بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

آهنگی سال‌ها در تیم سپیدرود رشت مربی‌گری کرده و در دوره حضور سپیدرود در رقابت‌های لیگ برتر، مدیرعامل این تیم بوده است.

۵ نفر از ۱۰۰ نماینده تست داده مبتلا شدند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از صد نفر نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند، تست پنج نفر از آنها مثبت بوده است، بنابراین با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی مجلس مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود.

نماینده شبستر هم مبتلا شد

نماینده شبستر و تسوج هم با انتشار ویدیویی از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

معصومه آقاپور در این ویدیو برای تیم های پزشکی آرزوی موفقیت کرد.

 

 

روز یکشنبه ۱۱ اسفند ماه

آزمایش کرونای یک نماینده دیگر آذربایجان شرقی مثبت شد

نتیجه آزمایش کرونای نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز اعلام شد که بر این اساس نمونه آزمایش یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس هم مثبت اعلام شده است. البته هنوز نام این نماینده منتشر نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرونا گرفت

تست کرونا ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثبت شده و هم‌اکنون وی در قرنطینه خانگی است.

تست کرونای مداح معروف مثبت شد

تست کرونای محمود کریمی از مداحان معروف تهران و کرج مثبت اعلام شد /حوزه نیوز

عضو مجمع تشخیص مصلحت، بدلیل ابتلا به کرونا به کما رفت

میرمحمدی خواهر زاده سید موسی شبیری زنجانی مرجع تقلید شیعه است/انتخاب

روز دوشنبه، ۱۲ اسفندماه

نماینده سابق تهران هم کرونا گرفت!

سهیلا جلودارزاده نماینده سابق تهران نوشت:«شخصا یک هفته است از منزل بیرون نرفته ام و در قرنطینه به ‌سر می‌برم؛ چون علائمی شبیه بیماری آنفلوآنزا دارم و نتوانستم حتی ماسک و الکل صنعتی پیدا کنم و با وایتکس و آب کار می‌کنم.»

سهیلا جلودارزاده : هر وقت مردم عادی تست کرونا دادند، من هم می‌دهم/ ماسک هم پیدا نکردم

او همچنین درخصوص گلایه‌های مردم مبنی بر اینکه مسوولان با وجود اینکه علائمی از بیماری کرونا ندارند اما زودتر از مردمی که حتی وضعیت حادی دارند، تست می‌دهند، خاطرنشان کرد:«من برای تست دادن نرفتم. به این دلیل که آدم دلش نمی‌آید در شرایطی که می‌بیند، فردی مشکوک به کروناست اما به دلیل مسائل اقتصادی یا هر دلیل دیگری از او تست گرفته نمی‌شود، تست بدهد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

سیّد محمّد میرمحمّدی، مادر خود را که خواهر آیت‌الله سیّد موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید است، هفته گذشته بر اثر کرونا از دست داد.

مصطفی پورمحمدی به کرونا مبتلا شد

آخرین وضعیت جسمانی مصطفی پورمحمدی بعد از ابتلا به کرونا

حال عمومی مصطفی پورمحمدی که در روزهای اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود رو به بهبود است.

به گفته اطرافیان پورمحمدی، او وضعیت خوبی دارند و طبق گفته پزشکان که قرار بود یک یا دو روز آینده مرخص شوند، اکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و وزیر سابق دادگستری از روز ۹ اسفند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود.

کدام مسئولان مبتلا به کرونا شده‌اند؟ +اسامی

کدام مسئولان مبتلا به کرونا شده‌اند؟ +اسامی

ویروس کرونا همه‌گیر شده و مسئولان و مقامات را هم بی‌نصیب نگذاشته است. تاکنون ۱۷ نفر از مقامات و مسئولان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد پنج نفر دار فانی را وداع گفتند.

تاکنون محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستر در مجلس دهم، سکینه الماسی نماینده ماهشهر و منصوری نماینده ساوه اعلام کرده‌اند که مبتلا به کرونا هستند. البته مشخص نیست که این نماینده ها جزو ۱۰۰ نفری بوده‌اند که در مجلس تست داده‌اند یا خیر.

سیدعلی آقازاده منتخب رشت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به کرونا مبتلا شده است.

ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت و دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری ویروس کرونا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران و محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از جمله مقاماتی هستند که به کرونا مبتلا شدند.

رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار نیز به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

همچنین مجتبی فاضلی، مسئول دفتر و مسئول اجرایی و مالی آیت‌الله موسی شبیری زنجانی، چند روز پیش به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

روز سه شنبه ۱۳ اسفندماه

مبتلا شدن نماینده تهران در مجلس یازدهم به کرونا /خانواده او هم مبتلا شدند

مبتلا شدن نماینده تهران در مجلس یازدهم به کرونا /همسر،پسر، دختر و داماد او هم مبتلا شدند

وضعیت عمومی فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از چند روز پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود، بهبود یافته است.

این در حالیست که پزشکان صبح امروز از وضعیت وی ابراز نگرانی کرده بودند اما از ساعتی پیش وضعیت تنفسی و عمومی خانم رهبر بهبود یافته و موجب امیدواری پزشکان شده است.

بنا بر این گزارش، همسر، پسر، دختر و داماد خانم فاطمه رهبر که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بودند نیز پس با نظر پزشکان از بیمارستان مرخص شدند.

درگذشت استاد ادبیات

درگذشت یک استاد ادبیات بر اثر کرونا

ایسنا نوشت: حجت (نورالدین) صیحانی، استاد ادبیات در ۵٧ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

شمس لنگرودی، شاعر با تایید این خبر گفت: دکتر حجت (نورالدین) صیحانی دچار ویروس کرونا شد و از دنیا رفت. اکنون برادر او هم به همین علت در بیمارستان بستری است. 

حجت (نورالدین) صیحانی در سال ۱۳۴۱ در لنگرود متولد شد. او دکترای آموزش زبان انگلیسی داشت و در دانشگاه لنگرود تدریس می‌کرد. از تالیف‌های حجت صیحانی می‌توان به «برگی برای ترجمه» اشاره کرد.

مشاور رئیس قوه قضاییه درگذشت

احمد تویسرکانی رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشاور رئیس قوه قضائیه در گذشت.
وی در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه به مدت ده سال رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.
تویسرکانی چند روزی در بیمارستان بستری بود اما هنوز مشخص نیست فوت وی به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا و یا سابقه بیماری قلبی بوده است.

حجت الاسلام پناهی، از وعاظ معروف کرونا گرفت

حجت الاسلام پناهی، از وعاظ معروف تهران و از منتقدان سرسخت دولت روحانی هم کرونا گرفت.

به گفته مسعود رفیعی، وی بستری شده است.

روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۸

رضا رحمانی ، وزیر صنعت هم گرفتار شد

شنیده ها حکایت از ان دارد که رضا رحمانی ، وزیر صنعت و معدن هم مبتلا شده است.

مصطفی فقیهی این خبر را در یادداشت خود منتشر کرده است.

راه چمنی هم مبتلا شد

محمد رضا راه چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و نماینده سبزوار در مجلس در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شد.

حال او وخیم گزارش شده است.

ابتلای رئیس اورژانس کشور به کرونا

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور وضعیت سلامتی رئیس اورژانس کشور را خوب اعلام کرد.

حال عمومی رئیس اورژانس کشور خوب است

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، به دنبال خبر منتشر شده در خصوص ابتلای رئیس سازمان اورژانس کشور به کرونا ویروس، برخی از رسانه‌ها حال وی را نامساعد اعلام کرده و خبرهایی به دور از واقعیت منتشر کردند.

پیرحسین کولیوند در حال حاضر تحت درمان بوده و حال عمومی وی خوب است و فرایند درمانی همانند روال درمانی که نظام سلامت کشور برای دیگر هموطنان برنامه ریزی کرده است، پیش می‌رود.

وزارت صنعت ابتلای رحمانی به کرونا را تکذیب کرد

مسئول شورای اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، گفت: جواب تست کرونای وزیر صنعت منفی بود و دلیل کسالت وی، عوارض حملات شیمیایی دوران جنگ است.

وزارت صنعت ابتلای رحمانی به کرونا را تکذیب کرد

فرزاد خلفی، با بیان اینکه جواب تست کرونای رحمانی وزیر صنعت منفی بوده است، اظهار داشت: این تست طی روزهای گذشته انجام شده بود که حالا جواب منفی آن صادر شده است.

وی ادامه داد: وزیر صنعت کمی کسالت پیدا کرده که دلیل آن عوارض حملات شیمیایی دوران جنگ تحمیلی و حساس بودن وی به مواد ضدعفونی‌کننده و شیمیایی است که به همین دلیل نباید در فضاهایی که این مواد استفاده می‌شوند، حضور داشته باشد.

مسئول شورای اطلاع‌رسانی وزارت صنعت با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جسمانی وزیر صنعت پایدار است، گفت: ایشان تحت مراقبت خودشان قرار دارند و در بیمارستان و یا بخش آی‌سی‌یو بستری نبوده است.

خلفی در پاسخ به این سؤال که در شرایط فعلی فعالیت وزارت صنعت چطور مدیریت می‌شود گفت: امور وزارت صنعت توسط معاون وزیر پیگیری و انجام می‌شود و وزیر صنعت نیز در تماس با معاونین است.

روز ۵ شنبه ۱۵ اسفندماه

شرایط جسمی شیخ‌الاسلام رو به بهبودی است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل از بهبود شرایط جسمی حسین شیخ‌الاسلام خبر داد.

شرایط جسمی شیخ‌الاسلام رو به بهبودی است

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره ابتلای حسین شیخ‌الاسلام به ویروس کرونا منتشر کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

از طریق پزشک محترم معالج بیمارستان، مطلع شدم که امروز برادر عزیزم آقای حسین  شیخ الاسلام به بخش عمومی منتقل شده اند و شرایط جسمی ایشان (مشکل تنفسی) رو به بهبودی است. خدای سبحان را شاکریم و برای همه هموطنان عزیز و جهانیان در معرض تهدید ویروس کرونا آرزوی سلامتی کامل داریم.

حسین شیخ‌الاسلام از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند. نماینده سابق تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین سفیر سابق ایران در سوریه بوده‌است.

او پیش از این مشاور علی لاریجانی (رئیس مجلس) و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس بود. در ۳ مرداد ۱۳۹۵ شیخ‌الاسلام توسط محمدجواد ظریف به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب گشت. او در خرداد ۱۳۹۷ در حکمی به سمت معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد.

درگذشت عضو هیات رییسه فدراسیون شنا به علت ابتلا به کرونا

درگذشت عضو هیات رییسه فدراسیون شنا به علت ابتلا به کرونا

روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اعلام کرد:متاسفانه جواد کریمی از مدیران کارآمد و دلسوزان کشور در سنگرهای مختلف و عضو هیات رییسه فدراسیون شنا به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا به نمایندگی از خانواده ورزش های آبی کشور و اعضای هیات رییسه فدراسیون، طی پیامی درگذشت این مرد بزرگ را تسلیت گفت.

تست کرونای زهره الهیان نماینده تهران مثبت اعلام شد

تست کرونای نماینده زن تهران در مجلس یازدهم مثبت اعلام شد

تست کرونای زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم که متخصص بیماری های داخلی است، مثبت شده و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

مصطفی فیلی مشاور این منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم خبر مثبت شدن تست کرونای وی را تائید کرد و گفت که خانم الهیان به یکی از بیمارستان‌ها مراجعه کردند و از ایشان سی پی ریه می‌گیرند و پس از آن پزشکان احتمال ابتلا به کرونا  می‌دهند و از ایشان درخواست می شود که تست کرونا بدهند اما خانم الهیان به دلیل اینکه این امکان برای مردم عادی وجود ندارد نمی‌پذیرند که از خود تست گرفته شود و در منزل خو را قرنطینه کردند.

وی افزود: سه روز پیش به دلیل حاد شدن حال خانم الهیان بالاخره راضی شدند که تست کرونا دهند که پس از ۴۸ ساعت دیشب اعلام شد که تست کرونای ایشان مثبت شده است.

بنابراین گزارش، الهیان چندی پیش بازدیدی از بیمارستان مسیح دانشوری برای در جریان قرار گرفتن از روند درمان هموطنان کشورمان صورت داد. گفته می‌شود که حال وی مساعد است و فعلا در قرنطینه قرار دارد.

شنبه ۱۷ اسفندماه ۹۸

رئیس بیمارستان کامکار قم به کرونا مبتلا شد

تست کرونا رئیس بیمارستان کامکار قم مثبت اعلام شد و وی هم‌اکنون در بستری و تحت درمان است.

رئیس بیمارستان کامکار قم به کرونا مبتلا شد

دکتر خدادادی طی دو هفته اخیر به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان حضور داشت و در کنار پزشکان و پرستاران به بیماران خدمات رسانی ‌کرد و هم اکنون تست کرونای وی مثبت اعلام شده است.

بیمارستان کامکار قم، نخستین مرکز درمانی ایران بود که بخاطر بستری مبتلایان به کرونا قرنطینه شد.

 

آخرین اسامی مسئولانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند

احمدی تویسرکانی: مشاور رئیس قوه قضائیه
⁦⁩هادی خسرو شاهی: سفیر سابق ایران در واتیکان
⁦⁩محمدعلی رمضانی: نماینده آستانه اشرفیه در انتخابات مجلس یازدهم
⁦علی ابوالحسنی: بازیگر و مجری
⁦⁩محمد میرحمدی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
⁦مجتبی فاضلی: رئیس دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی
⁦حجت الاسلام والمسلمین لطفی: مسئول آموزش مدرسه علمیه الهادی قم
⁦سردار جواد کریمی: فرمانده سابق سپاه قم و عضو هیات رئیسه فدراسیون شنا
⁦دکتر محمدجمال خلیلیان: عضو جبهه پایداری و از اساتید موسسه امام خمینی
⁦حسین شیخ‌الاسلام: دیپلمات ارشد و با سابقه وزارت امور خارجه
⁦⁩سردار رمضان پور قاسم: فرمانده اسبق حفاظت اطلاعات نیروی زمینی سپاه
⁦حجت‌الاسلام علی خلفی: معاون سابق و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه
⁦محسن کنگرلو( شیخ الاسلام): مشاور امنیتی میرحسین موسوی و از چهره‌های موثر در ماجرای مک‌فارلین
⁦سرهنگ رضا خازنی‌راد: معاون آموزش جامعه‌الزهرا قم
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اعتمادی: از اساتید برجسته حوزه علمیه قم
آیت الله محسن حبیبی: تولیت مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله مجتهدی و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]