- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کاهش 11 درصدی بارش ها در آذربایجان شرقی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش‌ استان در سال آبی جاری ۱۱.۲ درصد معادل ۱۹ میلی متر نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافته است.
به گزارش آذرقلم، حبیب عبدلی، با اشاره به اینکه میزان بارش در سال آبی جاری در این استان ۱۵۰.۵ میلی متر ثبت شده است، افزود: میزان بارش در این بازه زمانی در سال گذشته ۱۶۹.۶ میلی متر بود.
وی همچنین اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت نیز ۲۷.۹ درصد معادل ۵۸.۲ میلی متر کاهش نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میزان بارش بلند مدت در استان ۲۰۸.۸ میلی متر است، گفت: از ابتدای فصل جاری تاکنون ۴۲.۳ میلی متر بارش ثبت شده که این میزان نسبت به بلند مدت ۲۶.۶ درصد کاهش یافته است به طوری که میزان بارش در بلند مدت ۵۷.۷ میلی متر است.
عبدلی، ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ( اول مهر سال ۱۴۰۱ تا چهارم اردیبهشت امسال) بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۲۸۶.۴ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان هوراند به میزان ۶۹.۵ میلی متر گزارش شده است.
وی یادآور شد: در این بازه زمانی میزان بارش در چاراویماق نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۷۶.۱ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۵۸.۲ میلی متر افزایش یافته است و در هوراند نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۹۴.۵ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۱۲۵.۶ میلی متر کاهش نشان می دهد.
عبدلی، با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در تبریز در این بازه زمانی ۱۱۴ میلی متر و در بلند مدت ۱۸۱.۹ میلی متر ثبت شده است، افزود: متوسط بارش در این مدت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶.۳ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۶۷.۸ میلی متر کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متوسط بارش یک سال کامل آبی استان ۳۱۰.۷ میلی متر است، گفت: از اول مهر سال گذشته تا چهارم اردیبهشت سال آبی جاری ۴۸.۴ درصد از بارش یک سال آبی تامین شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]