- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کاهش ۴۹ درصدی ترددها در آذربایجان‌شرقی/ محور میاندوآب- ملکان با بیشترین ورودی‌

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ورود ۳۰۰ هزار خودرو از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین به استان خبر داد.

به گزارش آذرقلم، اروجعلی علیزاده اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۳۰۰ هزار و ۴۰۶ خودرو از طریق ورودی‌های استان وارد شده و در مقابل در همین مدت ۲۷۳ هزار و ۶۶۰ خودرو از آذربایجان‌شرقی خارج شده است.

وی افزود: کل آمار تردد همین مدت در جاده‌های استان ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۵۵۱ خودرو بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۷ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۴۱۹ مورد کاهش ۴۹ درصدی داشته است.

علیزاده با اشاره به تردد ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ خودرو طی روز گذشته در جاده‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این رقم در سال گذشته رقمی معادل ۷۰۳ هزار و ۳۳۵ مورد ثبت شده که حکایت از کاهش ۴۵ درصدی دارد.

علیزاده آمار ورودی‌های دیروز جاده‌های استان را ۲۶ هزار و ۷۹۹ خودرو اعلام و اضافه کرد: در مقابل این تعداد ورود، ۲۶ هزار و ۴۶۰ خروجی از مبادی آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.

محور میاندوآب- ملکان همچنان صدرنشین ورودی‌های آذربایجان‌شرقی

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد: محور میاندوآب- ملکان را با ۸ هزار و ۸۹۰ مورد بیشترین خودرو را طی روز گذشته پذیرش کرده است.

وی محورهای مشکین شهر-اهر با ۴ هزار و ۵۶۷ ورودی، آزاد راه زنجان – تبریز با ۳ هزار و ۲۶۲ مورد، ارومیه – تبریز با ۲ هزار و ۴۱۲ ورودی و ایوغلی-مرند با ۲ هزار و ۱۰۹ مورد در ردهای بعدی محورهای استان با بیشترین ورودی را دارند.

علیزاده از اعمال محدودیت در ورودی‌های بین ۳ استان در شمال‌غرب کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این محدودیت کاهش کاهش تردد در سطح جاده‌ای استان باشیم.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]