- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کاهش هزینه های تولید انرژی با حضور خودروهای الکتریکی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رویکردهای کاهش مصرف انرژی با حضور خودروهای الکتریکی در مقاله دانشجوی دکترای تخصصی برق مورد بررسی قرار گرفت.کاهش هزینه های تولید انرژی با حضور خودروهای الکتریکی
به گزارش آذرقلم، با توجه به افزایش روز افزون خودروهای الکتریکی در شبکه های توزیع برق شهری، مدیران شبکه های توزیع با چالش مدیریت انرژی مواجه هستند. شبکه های هوشمند برق، متشکل از شبکه‌های کوچکتری به نام میکروگریدها هستند که از پارکینگ هوشمند خودروهای برقی، منابع انرژی تجدید پذیر مانند سیستم های فتوولتائیک و توربین های بادی و ژنراتور های توزیع محلی مانند میکروتوربین ها و سلول های سوختی تشکیل شده اند.
این موضوع اساسی و این چالش مهم در مقاله بین المللی دانشجوی دکترای تخصصی برق- قدرت دانشگاه آزاد اسلامی شبستر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
سعید شجاعی دانشجوی دکترای تخصصی برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی شبستر است که با راهنمایی اساتید پرتلاش خود در این پژوهش علمی با عنوان ” بهینه سازی مدیریت انرژی برق و رزرو آن در یک ریز شبکه با تعامل بین پارکینگ خودرو برقی، منابع تجدید پذیر و بارهای پاسخگو با لحاظ پارامترهای عدم قطعیت”، به بررسی نحوه کاهش مصرف انرژی در ریز شبکه هدف پرداخته است.
وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این مقاله ریز شبکه ای که شامل اجزای فوق می باشد یک سیستم مدیریت انرژی یکپارچه ارائه شده است که عدم قطعیت های سرعت باد، تابش خورشیدی و مصرف بار را در نظر می‌گیرد.
شجاعی در خصوص عملکرد این سیستم گفت: با برنامه ریزی و بهره برداری بهینه از پارکینگ خودرو برقی که به عنوان منبع بار و انرژی برای شبکه توزیع عمل می کند، هزینه های مربوط به تولید انرژی کاهش یافته است.
نویسنده مقاله افزود: از برنامه پاسخگویی بار بر اساس تعرفه زمان (TOU) استفاده می‌شود که بخشی از بار را از فواصل زمانی اوج به خارج از اوج منتقل می کند و منحنی بار را تسطیح می‌کند.
شجاعی فرمول کردن مدل سازی را استفاده از روش تخمین دو نقطه ای هانگ در نرم افزار قمز ( GAMS ) به صورت برنامه ریزی خطی مختلط ( MILP ) عنوان کرد.
این پژوهش علمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در مجله Energy Storage با نمایه JCR-Q1 و با 8.9 = IF مورد پذیرش قرار گرفته است.
سعید شجاعی دانشجوی دکترای تخصصی برق قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر در استان آذربایجان شرقی است.

خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]