- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کاهش شدید فوتی کسانی که دو دوز واکسن کرونا زده اند: کمتر از یک نفر در هر صدنفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد.
به گزارش آذرقلم، علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزات بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را به وزیر بهداشت ارائه داد.
در این گزارش سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات میزان بستری و فوتی کرونا پس از تزریق دوز اول، میزان بستری و فوتی کرونا بلافاصله پس از تزریق دوز دوم، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا 2 هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن اعلام شده است.
در شاخص بستری و ابتلا، از ۲٫۷۴۹٫۳۵۶ نفر جمعیت، ۱۶۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده اند و نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دوز واکسن به کل افراد واکسینه شده ۰.۰۰۶۱ بوده و از هر یک میلیون نفر واکسینه شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده اند؛ در واقع از هر صد نفر واکسینه شده کامل 0.6 نفر (کمتر از یک نفر) بستری شده است.
در شاخص مرگ ناشی کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده اند که تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، تست ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص است و از هر یک میلیون نفر ۷۵۳ نفر فوت شده اند؛ در واقع از هر صد نفر حدود 0.7 نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت 2 دوز واکسن فوت کرده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]