- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارنامه ۱۰ کاندیدا روی میز شورا/ تبریز در انتظار خروج دود سفید از برج ساعت/ حذف شهین باهر، شیاری و سعید محمد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت: محمدامین خوش نیت

آذرقلم: بزرگان و کشیش ها و اسقف های بزرگ مسیحیان در هنگام انتخاب پاپ جدید به عنوان رهبر کاتولیک ها به مدت چند ساعت تا چند روز در کلبه و خانه ای مهم و در یکی از نقاط حساس و مرکزی شهر جمع می شوند تا پس از ساعت ها شور و بررسی محرمانه و در پشت درهای بسته، یک گزینه صلاحیت دار و شایسته را به عنوان رهبر مسیحیان جهان انتخاب کنند و وقتی به یک اجماع نظر رسیدند دود سفیدی از دودکش های خانه بیرون می آید و مردم چشم انتظار که مدت ها در انتظار و هیجان انتخاب جدید هستند به این نتیجه می رسند که بالاخره رهبر جدید آنها انتخاب و معرفی شده است.
حالا فرآیند انتخاب شهردار تبریز هم چیزی شبیه آن دودکش شده است. البته با این تفاوت که هنوز آن دود سفید از بالای برج ساعت تبریز بیرون نیامده و دیگر آنکه، مردم و شهروندان دیگر در میدان ساعت جمع نشده اند تا نتیجه شور و گردهمایی 13 عضو شورای ششم را ببینند بلکه این موضوع را از طریق شبکه های مجازی دنبال می کنند.
براساس شنیده ها، شورای ششم به شدت از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، افراد پشت پرده و روی پرده به شدت در زمینه انتخاب شهردار جدید در فشار است. شهرداری که باید برای چهار سال دیگر کلید این شهر را به دست بگیرد. اخبار رسمی حکایت از آن دارد که کارنامه عملکرد ۱۰ کاندیدا برای تصدی شهرداری تبریز روی میز شورای شهر قرار گرفته و درحال بررسی است.
به گزارش آذرقلم، تا امروز از طریق فراخوان عمومی و پیشنهاد اعضاء شورای شهر ۴۷ کاندیدا برای شهرداری تبریز معرفی شده بود که با بررسی‌های انجام شده در چهار جلسه تعداد کاندیداها از ۴۷ به ۱۰ نفر رسید.

قرار شده از این ۱۰ کاندیدا رزومه و مستندات بیشتر دریافت شود تا پس از بررسی اطلاعات دریافتی، جهت ارائه برنامه‌های خود به جلسه شورا دعوت شود.

بر اساس شنیده ها، فریدون بابایی اقدم ( عضو شورای ششم)، یعقوب هوشیار ( شهردار اسبق منطقه 5 تبریز)، جعفر مدبر (عضو شورای چهارم تبریز)، حمید منجم ( پزشک و از نزدیکان محسن رضایی)،  محمد کلامی، یونس فاتح (معاون فعلی کمیته امداد استان)، علی جعفری آذر، مظفر سلیمانی (سرپرست فعلی شهرداری تبریز)، عباس رنجبر ( شهردار اسبق منطقه دو تبریز) و اژدری ده نفری هستند که رزومه و سوابق کاری آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بدین ترتیب ایرج شهین باهر ( شهردار سابق تبریز)، تراب محمدی ( مدیر بازرسی شهرداری) و شیاری ( عضو شورای چهارم تبریز) و سعید محمد ( فرمانده سابق قرارگاه خاتم) از لیست گزینه های نهایی حذف شدند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]