- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: پشیمانی جکی چان، تلویزیون کیش، گوشت اقساطی و شکارچی مرغ!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

حکم سنگین برای نماینده سراوان!!

نماینده سراوان به دلیل حاشیه‌های اخیرش به تذکر شفاهی و کتبی به و کسر حقوق محکوم شد.

طرح: محمدعلی رجبی

دولت تورم نقطه‌ به نقطه ۴۲ درصدی را پنهان کرد

نرخ تورم در آذر ماه امسال براساس محاسبات بانک مرکزی با 2.8 درصد افزایش به 21.2 درصد و تورم نقطه به نقطه با رشد 2.4 درصدی به 42.3 درصد رسیده است اما دولت به بانک مرکزی اجازه انتشار این گزارش را نداد.

طرح: جواد تکجو

ارزان شدن پنجاه درصدی سفر به ایران برای توریست های خارجی، سوژه انتشار کارتونی از پویا عبدلی در صفحه اینستاگرام نشریه طنز و کارتون «خط خطی» شد.

کاش میشد ماهم یه سفر ارزون بریم ایران!

محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرام خود، به ادامه افزایش قیمت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، واکنش نشان داد.

  • اینم از نتیجه ادامه بالا رفتن قیمت مرغ!

«جهانگیری: اولویت دولت یازگشت ثبات اقتصادی به کشور است» این اظهار نظر سوژه مسعود ماهینی در «نیش خط» شده است.

قیمت مرغ و دولت

در پی اعلام خبر همکاری ایران و روسیه در حوزه پزشکی، مهدی عزیزی با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی نشریه طنز و کارتون «خط خطی» به این خبر واکنش نشان داد.

ما خودمون می مالیم خوب میشه!

جایگزین گوشت قرمز رونمایی شد!

ادامه سیر سعودی قیمت گوشت قرمز در بازار مواد غذایی،/ محمدرضا میرشاه ولد

انتشار خبری مبنی بر تلف شدن جان از پرندگان در پی اجرای آزمایشی اینترنت پرسرعت 5G در هلند، سوژه انتشار کارتونی از علی رونقیان در صفحه اینستاگرام ماهنامه «خط خطی» شد.

  • اینطوری میشه که سرعت اینترنت کشته میده!

نشریه طنز و کارتون “خط خطی” با انتشار کارتونی از آرش عادلی در صفحه اینستاگرام خود، به موضوع روند سعودی قیمت گوشت قرمز در بازار و کاهش قدرت خرید مردم پرداخت.

  • خرید قسطی گوشت قرمز

جکی چان اظهار ندامت کرد!

برکنار شدن مدیرکل صدا و سیمای کیش توسط رئیس رسانه ملی، سوژه طنز صفحه بی قانون شد. بی قانون به نقل از جکی چان نوشت: شرمنده ام؛ منم باید جلوی خودمو می گرفتم.

ماجرای پخش تصاویر نامتعارف یک فیلم خارجی از شبکه تلویزیونی کیش سوژه انتشار فتوطنزی از احمدرضا کاظمی در صفحه طنز و کارتون «بی قانون» شد.

پخش فیلمی از جکی چان و صحنه‌های نامتعارف آن از شبکه تلویزیونی کیش که با واکنش‌های بسیاری در روزهای اخیر همراه بود، سوژه کارتونی از محمدرضا میرشاه ولد در صفحه اینستاگرامی‌اش شد.

سانسور

انتشار اخباری مبنی بر فروش سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان در فضای مجازی که واکنش های بسیاری را در پی داشته، سوژه انتشار کارتونی از طراوت نیکی در کانال طنز و کارتون «نیش خط» شد.

  • خرید سوالات امتحان نهایی

کانال کارتی جدید رسید!

پخش فیلم غیراخلاقی از شبکه کیش که به برکناری مدیرکل صدا و سیمای این مرکز منجر شد،/ محمدرضا میرشاه ولد کانال کارتی جدید رسید!

وزیر بهداشت دوباره قهر کرد!

با توجه به گفته نوبخت در رابطه با امکان صرفه‌جویی 30 درصدی بودجه وزارت بهداشت و افزایش 13 درصدی بودجه این وزارتخانه در سال 98، وزیر بهداشت طبق سنوات گذشته متقاعد نشد و از ادامه همراهی دولت استعفا داد!

طرح: محمدعلی رجبی

پفک با طعم غذای دام!

 استفاده از ذرت دامی در اسنک های حجیم شده، خبری شوکه کننده است. اغلب مردم از بی ارزش بودن، تنقلاتی مانند اسنک حجیم شده از نظر ارزش غذایی باخبرند اما به خاطر مزه آن از این محصولات استفاده می کنند.

طرح: محمود نظری
سهم دولت از بودجه 98

لایحه بودجه پیشنهادی دولت صبح دیروز از سوی رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس این لایحه بودجه برخی از نهادها و سازمان‌های غیردولتی افزایش یافته است.

 

طرح: پیمان علیشاهی
بازگشت تصمیم‌کبری و زاغ و روباه به کتب درسی!
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: معتقدیم برخی دروس مانند تصمیم‌کبری و زاغ و روباه البته شاید با تغییراتی، باید به کتب درسی بازگردند.

طرح: محمدعلی رجبی