- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: وزیر بیکار کار، آنجلینا جولی، پوتین سربازی دخترها و آخرین وضعیت سکه و دلار!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

روز فلفل قرمز مبارک!

به مناسبت 17مرداد روز خبرنگار، سوژه محمدرضا میرشاه ولد برای کارتون خبر ورزشی نیز به مناسبت این روز منتشرشد.

روز خبرنگار

از اون بالا داره گل می‌آیه!

 خرید و فروش مخدر گل در فضای مجازی سوژه مهدی عزیزی در شهرونگ شده است، سوژه ای که به گفته زهرا ساعی، برای کاهش آسیب آن نمی توان به فیلترینگ اکتفا کرد.

افزایش مصرف گل با استفاده از فضای مجازی

جدیدترین اظهارنظر عارف درخصوص سکوتش!

داستان سکوت محمدرضا عارف در قبال اتفاقات مختلف کشور، همچنان برای رسانه‌ها سوژه است؛ اظهار نظر اخیر او درباره علت سکوتش نیز سوژه کارتون امروز مسعود ماهینی در نیشخط شده است!

سکوت عارف

واکنش‌های عجیب به شایعه خداحافظی بهرام شفیع!

 ماجرای منع فعالیت بازنشسته ها در رسانه‌ها ادامه دارد؛ واکنش‌ها به شایعه خداحافظی بهرام شفیع از برنامه ورزش و مردم بعد از 40سال، سئوژه ستون طنز امروز شهروند شده است.

خواب دیدم عروس سفیر شدم!

اظهار نظر یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص افزایش استفاده از مواد مخدر گل در میان جوانان بویژه با استفاده از فضای مجازی، سوژه طنز شهرونگ شد.

افزایش مصرف گل در بین جوانان

ریش‌هام ریخت/ واکنش نیچه و دکارت و خیام به عارف!

 محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید در مجلس گفته است که برای هر سکوتم فلسفه ای دارم؛ این اظهار نظر سوژه فتوطنز احمدرضا احمدی و شوخی با آن در «بی قانون» شده است.

سکوت عارف

اینم علی ربیعی در صف بیکارها دنبال کار!

 استیضاح وزیر کار، عدم رای اعتماد مجلس به علی ربیعی و خروج او از کابینه، سوژه کارتون محمد طحانی در ابتکار شده؛ سوژه ای که با تیتر «وزیر کار، بیکار شد» همخوانی دارد.

استیضاح وزیر کار

آنجلینا جولی دست به اسلحه شد!

آنجلینا جولی در شکایتی که به دادگاه برد، برد پیت را متهم کرد که در یکسال و نیم گذشته به تعهدات مالی خود در قبال شش فرزندشان آنچنان که باید عمل نکرده است.

داستان دنباله دار جدایی جولی و پیت

صدای گاو ها هم درآمد!

 در حاشیه کمبود کاغذ مطبوعات و افزایش عجیب قیمت آن در بازار و انتشار خبری مبنی بر احتکار 170هزار تن کاغذ در گاوداری‌ها، بهرنگ جدی این کارتون را در نیشخط منتشرکرد.

احتکار کاغذ در گاوداری ها

اینم پوتین سربازی ویژه دخترها!

 طرح مبهم اعلام شده در مجلس در خصوص سربازی رفتن دخترها اگرچه با واکنش های متفاوتی از سوی مسئولان ذیربط مواجه شد اما همچنان سوژه طنزپردازان است؛ محمدرضا میرشاه ولد نیز این کارتون را در اینستاگرامش منتشرکرد.

سربازی دختران

مردم این روزها اینطوری میوه می‌خرند!؟

گرانی برخی از میوه‌ها در بازار و قیمت‌های نجومی آن سوژه کارتون سمانه روح اللهی با عنوان «صفر ها» در روزنامه قانون شده است.

گرانی میوه

جیره‌بندی گوشت و مرغ شروع شد!

در حاشیه گرانی گوشت گوسفندی، مرغ و ماهی در بازار در کنار کاهش قدرت خرید مردم، احسان گنجی این کارتون را با عنوان «جیره بندی» در شهرونگ منتشرکرد.

گرانی گوشت و مرغ

آخرین وضعیت سکه و دلار!

 پایین و بالا شدن نرخ دلار و سکه در بازار و تحلیل های مختلف به طنزنویسان هم سوژه می‌دهد، ستون طنز شهرونگ به همین پروخالی شدن حباب های قیمتی پرداخته است.

حباب سکه و دلار