- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: مهم‌ترین اقدام بعد از ثبت نام خودرو، واکنش پراید به گران شدن خودش و مسئولانی که دنده عقب دارند!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

تاراج دریای جنوب با صید ترال توسط چینی‌ها

سازمان شیلات از سال 90 با شرکت‌های چینی قرارداد بسته که فانوس ماهیان (ماهی غیر فلس دار) منطقه جنوب کشور را صید کنند، آنها هم با استفاده از مجهزترین کشتی‌ها و تورهای ماهیگیری ترال اقدام به صید می‌کنند که به گفته کارشناسان این تورهای کف دریا را جارو می‌کند، یعنی تمام موجودات کف دریا را با خود می‌آورد./ این در حالی است که صید ترال فقط در اقیانوس‌ها مجاز است!

صفحه طنز و کارتون شهرونگ با انتشار کارتونی از محمد رضا ثقفی به موضوع رعایت نکردن پاکیزگی شهری از سوی مردم و برخی فعالان مدنی پرداخت.

لازم نکرده از رفتگران حمایت کنید

«بی قانون» در جدیدترین شماره خود، ضمن پرداختن به هجوم مردم برای ثبت نام پیش‌فروش خودرو، صحبت‌های اخیر رئیس جمهور، محمود واعظی و علی لاریجانی را سوژه طنز خود قرار داد.

محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی با عنوان “آدمهای کنترلی عصر دیجیتال” در صفحه طنز و کارتون شهرونگ، به سیستم و نحوه عملکرد برخی مدیران، واکنش نشان داد.

با سیستم عملکرد برخی مدیران آشنا شوید!

ترمز بریدن قیمت پراید در بازار خودرو طی روزهای اخیر، سوژه کارتون جدید جواد تکجو در کانال طنز و کارتون نیش خط شد.

پشت پرده فشار برای افزایش قیمت پراید!

انتشار اخباری مبنی بر فروش پسته ایرانی در کشورهای همسایه با اختلاف قیمت چیزی حدود 100 هزار تومان ارزان‌تر از قیمت داخل، سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

پذیرایی با پسته ایرانی از آب گذشته!

میزان دریافت عیدی کارمندان در مقابل روند رو به افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های شب عید، سوژه کارتونی از علی قناعت در کانال طنز و کارتون «نیش خط» شد.

پراید 45 میلیون تومان شد! /پراید کیلو چند آخه!؟

قیمت خودروها در بازار: پراید 111 به 42میلیون تومان- تیبا2 هم 49میلیون تومان – 206صندوق‌دار 81میلیون- پارس‌تندر 100میلیون و پژو پارس 95میلیون تومان شده است!

طرح: محمدعلی رجبی

پیش بسوی پیش خرید پراید!

پیش فروش پراید در حالی از 30 بهمن شروع خواهد شد که قیمت آزاد پراید در بازار به 47 میلیون رسیده است!

طرح: جواد تکجو
جهانگیری: عده‌ای حسود دنبال زمین زدن ثروتمندان هستند!
در کشورمان عده‌ای کم‌توجه و حسود هستند و نمی‌خواهند آینده کشور را ببینند و زمانی که فردی را می‌بینند دارای ثروت بالایی هستند، دنبال راهکارهایی برای زمین زدن او هستند!

طرح: جواد تکجو
تعجب مرغ‌ها از قیمت گران خود!
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت دولتی مرغ ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان تصویب شده است.

طرح: محمدعلی رجبی

رقابت سنگین گوشت، مرغ و پراید با دلار!.

طرح: محمدعلی رجبی

مصاحبه و اظهارنظرهای برخی مسئولان که در نوسانات قیمت برخی کالاها تأثیرگذار بوده، سوژه کارتونی از ساسان خادم در کانال طنز و کارتون نیش خط شد.

دلیل گرانی‌های اخیر مشخص شد!

«بی قانون» در جدیدترین شماره خود به موضوع پیگیری دولت برای تصویب لایحه کودک همسری، عرضه مرغ و گوشت تنظیم بازاری و همچنین شوخی‌های کاربران در فضای مجازی درباره افزایش قیمت پراید پرداخت.

افزایش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های تنوع در کنار کاهش مطالعه مردم و تغییر سبک زندگی، سوژه کارتون سایت کگل شد.

شبکه های اجتماعی

بی قانون در جدیدترین شماره خود گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پیش بینی رشد اقتصادی منفی 2.5 درصدی در سال جاری و همچنین اظهارات علی مطهری، علی اکبر صالحی و کاهش ارزش سهام شرکت نایکی را سوژه طنز خود قرار داد.

علی قناعت با انتشار کارتونی در کانال طنز و کارتون نیش خط به موضوع عدالت اجتماعی و عدم برخورداری مردم از وضعیت معیشتی مناسب واکنش نشان داد.

اینم سهم مردم از فراوانی در کشور!

رقابت دولت در واردات و صادرات دام زنده با قاچاقچیان!

واردات گوسفند زنده به کشور در حالی صورت می‌گیرد که همزمان گوسفند و دام زنده به خارج از کشور قاچاق می‌شود!

طرح: محمدعلی رجبی