- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: مالیات میلیادرها، تعطیلات، تعرفه های پزشکی و لاکچری بازی با کله‌پاچه!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

فشار جامعه پزشکی برای افزایش ‌تعرفه‌ها 

جامعه پزشکی هم‌زمان با بحث و بررسی تعرفه پزشکی سال آینده در شورای بیمه سلامت، تهدید کرد در صورتی که تعرفه‌های پزشکی افزایش نیابد کیفیت خدمات کاهش پیدا کرده و اخلاق حرفه‌ای در معرض خطر قرار می‌گیرد! این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که مطابق آنچه آمارها نشان می‌دهد دریافتی پزشکان از زمان اجرای طرح تحول سلامت، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

طرح: مازیار بیژنی
https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1398/07/28/13980728000846637071892216110874_10509_PhotoT.jpg

لاکچری بازی این‌دفعه با کله‌پاچه!
در خبرها آمده ایرانی‌ها نزدیک به ۱۵ هزار دست کله پاچه در روز مصرف می‌کنند. اگر قیمت حداقلی ۱۵۰ هزار تومانی را در نظر بگیریم، تنها در یک روز ۲.۲ میلیارد تومان پول برای کله پاچه خرج می‌شود. این موضوع سوزه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

تعجب کله‌پاچه ها از استقبال مردم از آنها!

منو بکش اما دیگه فیلم نگیر!
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفته که شکار با مجوز بی اشکال است، اما انتشار فیلم و عکس از آن ممنوعیت دارد و مستوجب برخورد قانونی خواهد شد. روزنامه آرمان ملی با انتشار کارتونی از طراوت نیکی به این موضوع پرداخت.

منو بکش اما دیگه فیلم نگیر!

وضعیت این روزهای ترامپ را ببینید!
مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را برای رسمیت بخشیدن به فرآیند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصویب کرده است. آدام زیگلیس با انتشار کارتونی در سایت کگل به این موضوع پرداخت.

وضعیت این روزهای ترامپ را ببینید!

بازم تعطیل شدیم!
سلمان طاهری با انتشار کارتونی در صفحه طنز و کارتون شهرونگ، به تاثیر تعطیلات متعدد بر اقتصاد ایران و فعالیت بنگاه های اقتصادی پرداخت.

باز هم تعطیل شدیم؟!

دستگاه کارتخوان برای سلامتی ضرر داره!
پس از کش و قوس های فراوان برای نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان، تاکنون تنها ۵۰ درصد از آنها به دستگاه کارتخوان متصل شده‌اند./ طراوت نیکی ، روزنامه آرمان ملی

دستگاه کارتخوان برای سلامتی ضرر داره!

میلیاردرها چگونه مالیات را دور می‌زنند!
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفته بررسی لیست تراکنش‌های مالی ۳۰۰ هزار نفر میلیاردر نشان می‌دهد که نیمی از آنان مودی مالیاتی نیستند و نیم دیگر هم کمتر از آنچه لازم است مالیات می‌پردازند. / علیرضا پاکدل

ببینید میلیاردرها چگونه مالیات را دور می‌زنند!

بپا نیافتی آقای هنرمند!
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود روز جهانی هنرمند را تبریک گفت.

بپا نیفتتی آقای هنرمند!

سوال مهم ترامپ بعد از کشته‌شدن البغدادی!
خبر به هلاکت رسیدن سرکرده داعش و حواشی مربوط به آن در کنار ذوق‌زدگی رئیس جمهور آمریکا از اعلام توئیتری تا انتشار مصاحبه برای تشریح چگونگی کشتن او / مهدی عزیزی

مطمئنی اینا مال خودشه؟ می‌خوام توئیت کنما!

یارانه‌ت رو کجا قایم کردی؟!
در خبرها آمده هر ایرانی سالانه ۱۶ میلیون تومان یارانه پنهان می‌گیرد. این موضوع سوژه کارتونی از محمدرضا ثقفی در شهرونگ شد.

یارانه پنهانت رو کجا قایم کردی؟!

من و سرماخوردگی همین الان یهویی!
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به موضوع آغاز فصل سرماخوردگی و موج عکس و فیلم‌های مرتبط با آن در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

اینم من و فصل سرماخوردگی!

علت مرگ: نمک!
مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفته سرانه مصرف نمک ایرانی‌ها روزانه به ۸ تا ۱۰ گرم است که هنوز با میانگین جهانی که حداکثر ۵ گرم است، فاصله دارد و باید برای حذف نمکدان از سفره فرهنگ سازی شود. چراکه مصرف بالای نمک از دلایل عمده مرگ میر در کشور است. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبر آنلاین شد.

نقش‌ دیگر نمک در سفره‌های غذا را ببینید!