- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: قطع یارانه ها، مرغ‌های معتاد، توپ ترکیه و شیرین کاری جدید پزشکان!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

یارانه قطع شد، سربازی معاف شدم!
جانشین فرمانده ناجا با انتقاد از معافیت‌های مختلف سربازی گفته “۱۰ درصد پسران، معافیت پزشکی می‌گیرند و متاسفانه با طلاق‌های صوری مواجهیم. همچنین اگر فردی به خاطر مراقبت از پدرش معافیت کفالت گرفته و شش ماه بعد این پدر فوت شده، آیا نباید دیگر به سربازی برود؟” / مهدی عزیزی

بدبخت شدیم فکر کنم معاف دایم شدم!

بالاخره هویت واقعی ترامپ لو رفت!
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ترامپ در ۹۹۹ روز گذشته ۱۳۴۳۵ ادعای غیردقیق و خلاف‌واقع مطرح کرده که در این میان، ۲۷ مورد از ادعاهای او در دسته دروغ‌های «پینوکیو تمام» جای گرفته‌اند. / مهدی عزیزی

بالاخره هویت واقعی ترامپ لو رفت!

توپ ترکیه به سمت چه کسی نشانه رفته؟
حمله ارتش ترکیه به کُردهای سوریه به دستور رجب طیب اردوغان که با واکنش‌های بین‌المللی همراه بوده، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در شهرونگ شد.

در حاشیه حمله اردوغان به کُردهای سوریه!

آنها مرغ‌ها را معتاد می‌کنند!
در خبرها آمده برخی مرغداری ها برای افزایش وزن مرغ ها، به آنها تریاک می‌دهند. این موضوع سوژه کارتونی از کیوان واریز در روزنامه آرمان ملی شد.

پهن کردن دام اعتیاد برای مرغ‌ها!

حذف یارانه ثروتمندان دست قاچاقچیان را رو کرد!
سخنگوی ستاد حذف یارانه با بیان اینکه نصف معترضان به حذف یارانه نقدی مسئولیت تراکنشها را نپذیرفتند، گفت: در موضوع سوء استفاده از کارتهای بازرگانی یک‌بارمصرف یک سری اسناد و املاک نیز به نام افراد محروم ثبت شده بود تا رد سودجویان پاک شود. این موضوع سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.

حذف یارانه ثروتمندان دست قاچاقچیان را رو کرد!

رتبه تک‌رقمی دانشگاه در تهران، چند؟!
به گفته یک مقام مطلع در آموزش و پرورش شهر تهران سالانه قریب به ۴۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی برای موسسات آمادگی کنکور تنها در این شهر وجود دارد که رقمی معادل ۱۵ درصد بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال است. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

نقشه موفقیت در کنکور را ببینید!

شیرین‌کاری جدید پزشکان در ایران!
بررسی بیش از ۱۰۶ میلیون نسخه بیمه تامین اجتماعی در سال ۹۷ و شاخص‌های نسخه‌نویسی نشان می‌دهد که انواع آنتی‌بیوتیک در بیش از ۴۸ درصد نسخ ایرانی‌ها تجویز می‌شود و بر این اساس آنتی‌بیوتیک‌ها پرمصرف‌ترین داروها در کشور هستند. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبر آنلاین شد.

انبار آنتی بیوتیک در منازل را ببینید!

هشدار! خطر این سیل جدی است!
در خبرها آمده جمعیت سالمندان ایران در سال‌های آتی ۲۸ درصد کل جمعیت کشور را به خود اختصاص خواهد داد. خبرگزاری تسنیم با انتشار کارتونی به این موضوع پرداخت.

مواظب سیل پیری باشید!

وضعیت مدارس بعد از زنگ آخر!
هفته نامه کودک و نوجوان کوله‌پشتی در جدیدترین شماره خود با انتشار کارتونی از علیرضا پاکدل، به آغاز سال تحصیلی حضور دانش آموزان در مدارس پرداخت.

وضعیت مدارس بعد از زنگ آخر!

از ریزگردهای خارجی استقبال می‌کنیم!
استمرار آلودگی هوا در مشهد و ورود ریزگردها از کشورهای همسایه به استان خراسان رضوی، سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در پلخمون شد.

استقبال از ریزگردهای خارجی!

بالاخره چه کسی برنده این جنگ خواهد بود؟
ماجرای ایستادگی وزیر ارتباطات در مقابل سرویس‌های ارزش افزوده که به گفته جهرمی بخش عمده‌ای از گردش مالی آن ناصواب بوده، سوژه کارتونی از هانی انصاری در شهرونگ شد.

برنده این جنگ چه کسی خواهد بود؟

دسته بیل ثبت کن، خودروی ۸سیلندر بیار!
در خبرها آمده یک وارد کننده آمپول تستسترون را تحت عنوان پودر نارگیل و کاکائو به کشور وارد کرده است. این موضوع به همراه محسوس نبودن کاهش تورم در کشور، سوژه طنز شهرونگ شد.

پلاکارد تسلیت برای قطع شدن یارانه!
صفحه طنز و کارتون شهرونگ با انتشار کارتونی از محمدرضا میرشاه ولد به ادامه روند حذف یارانه افراد ثروتمند، پرداخت.

با نهایت تاسف قطع شدن یارانه شما را تسلیت می‌گوییم!