- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: عاقبت نسیه فروشی، پراید ۳۷ تومنی، زامبی‌ها و حال و روز بیماران ایرانی!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

فوری: وام‌ آبکی هم رسید!
مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو، از تشکیل بانک آب به منظور داد و ستد آب خبر داد. / مهدی عزیزی

وام های آبکی برای کم آبان!

سهام تخم مرغ در بورس !

از دوم تیرماه عرضه اولیه سهام یک شرکت در بورس تهران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تخم مرغ آغاز شد.

طرح: محمود نظری

زامبی‌های جدید از اینجا می‌آیند!
«ترویج خشونت در جامعه از طریق گوشی‌های هوشمند» عنوان کارتون مهدی عزیزی در کانال طنز و کارتون شهرونگ است.

ترویج خشونت

پرونده آبی‌های پایتخت روی میز ظریف!
در خبرها آمده بود استقلال برای فرار از کسر امتیاز دست به دامان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور شده؛ موضوعی که سوژه کارتون امروز محمدرضا میرشاه‌ولد در خبرورزشی شد.

استقلال و ظریف

دکترجان خوب شدم، بی‌خیال!
«شهرونگ» با انتشار کارتونی از نعیم تدین به گزارش معاون کل وزارت بهداشت که از کاهش مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی به دلایل اقتصادی ابراز نگرانی کرده بود، پرداخت.

وقتی پول بیمارستان رفتن نداری!

تیرآهن‌های عزیز، راحت باشید!
صفحه «شهرونگ» به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بیابان‌زدایی، با انتشار کارتونی از جمال رحمتی، نسبت به مخاطرات پیش روی محیط زیست، هشدار داد.

طبیعت در محاصره آهن!

بفرمایید تسهیلات بانکی اگر جرات دارید!
محمد عزیزی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا برای رونق تولید تسهیلات با سود ۲۰ درصد پرداخت نمی‌شود زیرا سرمایه‌گذار و تولیدکننده هر اقدامی انجام دهد نمی‌تواند این سود را تامین کند.

تسهیلات بانکی

تابلوی عاقبت نقد و نسیه فروشی تغییر کرد!
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود، به تلاش یکی از مدیران شرکت نفت برای خارج شدن از کشور با 25 میلیون دلار پرداخت و نوشت: «به نظر میرسه که توی تابلوی معروف عاقبت نقد فروشی و عاقبت نسیه فروشی باید تغییراتی ایجاد شود.»

تابلوی عاقبت نقد فروشی و نسیه فروشی تغییر کرد!

شباهت عجیب خرس طلایی و خرس سوادکوه!
کانال طنز و کارتون «نیش خط» با انتشار کارتونی از ابوالفضل رحیمی به ماجرای دردناک حمله به توله خرس در سواد کوه که با واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی روبه‌رو شد، پرداخت.

اهمیت حیوانات برای ما و دیگران را ببینید!

پراید ۳۷ تومنی واسه ما ضرر داره!

گلایه‌های رئیس انجمن خودروسازان که گفته «قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون تومان است ولی آن را ۳۷ میلیون می‌فروشیم و هیچ کس پاسخگوی زیان ما نیست» سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبرآنلاین شد.

هر دو زیان دیدیم اما این کجا و آن کجا!

پهپادبرگر…!

سپاه پاسداران پهپاد گلوبال هاوک،غول 200 میلیون دلاری آمریکا را که وارد مرزهای بین‌المللی ایران شده بود ساقط کرد.

رونمایی از سلاح افسانه‌ای ایران علیه پهپاد امریکایی!
یک خبرگزاری روسی در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی نوشت: ایران موشک فوق افسانه‌ای سری دارد. هپاد گلوبال هوک آمریکا که بامداد پنج شنبه توسط ایران سرنگون شد، از سوی آمریکایی‌ها نه قابل ردیابی و نه قابل سرنگونی معرفی شده بود، با این حال ایرانی‌ها موشک فوق افسانه‌ای سری ای در اختیار دارند که با شکست این پهپاد، افسانه‌های آمریکایی‌ها را می‎‌تواند به باد دهد…سرنگونی پهپاد امریکایی
ترامپ و پس لرزه‌های شکار پهپاد
سپاه پاسداران پهپاد گلوبال هاوک،غول 200 میلیون دلاری آمریکا را که وارد مرزهای بین‌المللی ایران شده بود ساقط کرد.

طرح: محمدعلی رجبی
جدیدترین واکنش بولتون به سرنگونی پهپاد!
پس از پاسخ قاطع ایران به نقض حریم هوایی کشور توسط پهپاد RQ-4 که به سرنگونی این پرنده گران قیمت آمریکایی منجر شد، بولتون با سفر به سرزمین‌های اشغالی و شرکت در یک نشست خبری، ضمن مطرح کردن اتهامات واهی نسبت به ایران، از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.
عکس‌العمل بولتون به سرنگونی پهپاد آمریکایی!
چرا ترامپ دستور حمله را متوقف کرد!
پس از ساقط شدن پهپاد گران قیمت آمریکا در خلیج فارس، ترامپ در یک حرکت تبلیغاتی ادعا کرد که به قصد تلافی، دستور حمله به چند پایگاه نظامی در ایران را صادر کرده، اما 10 دقیقه بعد از تصمیم خود پشیمان شده است. این موضوع سوژه کارتونی از بروس پلانت در سایت کگل شد.
وجدان ترامپ: بگو تو می‌خواستی ولی من نذاشتم!
صید بزرگ بانوی پیر را ببینید!
درخشش چشمگیر ماتیاس دی‌لیخت، ستاره تیم آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا، باعث شد اغلب باشگاه‌های بزرگ اروپایی با همه توان خود برای جذب این بازیکن دست به کار شوند. اما دعوت رونالدو از این ستاره هلندی برای پیوستن به یوونتوس، احتمال حضور او در این تیم را بسیار زیاد کرده است. این موضوع سوژه کارتونی در سایت یورو اسپورت شد.
صید بزرگ بانوی پیر با کمک رونالدو!
کلکسیون پهپادهامون داره کامل می‌شه!
هشدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها درباره اینکه در صورت تکرار تجاوز، از دیگر محصولات آمریکایی نیز برای تکمیل موزه و کلکسیون خود استفاده می‌کنیم، سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.
کلکسیون پهبادهامون داره کامل میشه!