- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: سیل پاسخگو، غول چراغ جادو، عصر جدید و علت سیل!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

اظهار نظر عجیب سید بشیر حسینی درباره اجرای پانتومیم یکی از شرکت کنندگان در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» که با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده، سوژه فتوطنزی از احمدرضا کاظمی در «شهرونگ» شد.

«از ماست که بر ماست» عنوان کارتونی از راضیه درزی است که به سیل ویرانگر در کشور و یکی از عوامل ایجاد آن در شهرها پرداخته و در کانال طنز و کارتون «نیش خط» منتشرکرده است.

سیل و عوامل آن

«مدیریت بحران» عنوان کارتونی است از محمدرضا ثقفی در روزنامه شهروند که کنایه‌ای است به حضور نمایشی و کم اثر برخی مسئولان در جریان امدادرسانی به سیل زدگان.

مدیریت بحران

علی مطهری گفته وزرایی که قرار بود در رابطه با سیل در مجلس حضور یابند، باید توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره غیبت‌شان بدهند. این موضوع در کنار قیمت پیاز سوژه طنز «شهرونگ» شد.

اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید که به دلیل عدم حضور اعضا تعطیل شده بود، سرانجام با تلاش و پیگیری محسن هاشمی و با تأخیر تشکیل شد. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

وضعیت اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید!

بیش از سیزده روز از سیل می‌گذرد، شهرها و استان‌های زیادی درگیر سیل و رانش زمین هستند با این حال برخی از مردم تغییری در برنامه سفر و تفریح خود ایجاد نکردند! خبرگزاری تسنیم با انتشار کارتونی به این موضوع پرداخت.

تفریحات متفاوت در پایان تعطیلات!

مهدی عزیزی با انتشار کارتونی در «شهرونگ» به موضوع ترمیم آلام و رنج‌های خسارت دیدگان سیل و وجود امید در زندگی آنها پرداخت.

اميد به زندگي در دل حادثه!

به‌وجود آمدن گرانی‌های اخیر در کشور، به خصوص گرانی پیاز، سیب‌زمینی، گوشت و همچنین پراید(!) سوژه کارتونی از علی قناعت در «نیش خط» شد.

سخت‌ترین چالش غول چراغ جادو!

محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به بازگشت کارمندان به محل کار خود پس از تعطیلات طولانی نوروز 98، پرداخت.

کارمندان و تعطیلات نوروزی 98

حواشی به وجود آمده در خصوص حضور برخی چهره‌ها و مسئولان و رفتارهای نمایشی در روند امدادرسانی به سیل زدگان، سوژه کارتونی از محسن ظریفیان در کانال طنز و کارتون «نیش خط» شد.

تروریست‌های نظامی آمریکا

شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

طرح: محمدعلی رجبی

اقدام خصمانه دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی آمریکا و واکنش‌های متعدد داخلی و خارجی به این اقدام، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

تروریست بزرگ باز هم توئیت کرد!

تروریسم، لباس برازنده دونالد ترامپ

شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

طرح: جواد تکجو
عصبانیت آمریکا از سپاه، بخاطر حذف د اعش از منطقه

سپاه پاسداران توانست دست گروه‌های تکفیری و تروریستی که توسط آمریکا با اهداف جنگ طلبانه در منطقه ایجاد و حمایت شده بودند، از عراق و سوریه کوتاه کند. آمریکا عصبانیت خود را با تروریستی خواندن سپاه پاسداران نشان داد!

طرح: سجاد جعفری