- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: سلطان آپارتمان، احساس مسئولیت و کاکائوی سناتوری

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

احساس مسئولیت اجتماعی یعنی این!
این روزها شاهد انتشار انبوهی از مطالب با مضمون اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب در شبکه‌های اجتماعی هستیم. مطالبی که گاه تنها به یک شعار تبدیل شده که حتی از سوی منتشر کنندگان آن هم رعایت نمی‌شود… شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به این موضوع پرداخته است.

اين پُست رو دست به دست كنيد تا برسه دست خودش!

میو میو کن واسم!
روزنامه هفت صبح با انتشار کارتونی از شهاب جعفرنژاد، به انتخاب برخی اسامی عجیب و غریب برای فیلم‌های سینمایی واکنش نشان داد.

بوج بوجي رو انتخاب كنم يا پيشي ميشي؟!

بفرما کاکائوی سناتوری!
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته به جای مواد “کاکائو” مصرف کنید… محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به این موضوع پرداخت.

بفرمائید کاکائوی سناتوری!

پشت‌پرده گاف ترامپ درباره پهپاد ایرانی لو رفت!
حدود یک ماه پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی “گلوبال هاوک” امریکا، ترامپ ادعا کرد ناو جنگی “یواس‌اس باکسر” یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است. ادعایی که بلافاصله با انتشار تصاویری مستند از سوی ایران، تکذیب و بی پایه بودن این ادعا روشن شد… مهدی عزیزی در خبرآنلاین، پشت پرده گاف تازه رئیس جمهور امریکا را افشا کرده!

ترامپ و پهپاد

وای سکه‌هام ریخت!
کاهش شدید قیمت سکه در بازار باعث شد تا حباب سکه به پایین‌ترین حد خود طی یکی دو سال گذشته برسد. این موضوع سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.

وای سکه‌هام ریخت!

سلطان آپارتمان را هم ببینید!
وجود انبوه آپارتمان‌های خالی در کلانشهرها به خصوص در تهران، که باعث انباشت تقاضای مسکن و افزایش قیمت آن می‌شود، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در شهرونگ شد.

سلطان آپارتمان را ببینید!

در این حوزه‌ها رکورد زدیم!
رئیس سازمان محیط زیست گفته که ایران در فرسایش آب، خاک، گیاه و مواد ژنتییکی و نیز تولید پسماند زباله و آلودگی هوا در جهان پیشتاز است. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در «شهرونگ» شد.

حوزه‌های پیشتازی ما در جهان را بشناسید!

جشن گودبای پوشک هم برگزار شد!
گسترش جشن های عجیب و غریب، غیر ضروری و پرخرجی چون جشن تعیین جنسیت و آغاز حرف زدن و دندان درآوردن برای بچه ها که اغلب به واسطه چشم و هم چشمی در برخی خانواده ها شکل گرفته، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

برپایی یک جشن بد بو!

زندگی‌مون این‌طوری به باد رفت!

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی یکی از عوامل اصلی نابسامانی قیمت مسکن طی یکسال اخیر را فعالیت سوداگران و دلالان در نبود مالیات‌های کنترل کننده دانست و اعلام کرد: متوسط تولید سالانه طی ۵ سال اخیر حدود ۳۵۰ هزار واحد بوده که پاسخگوی تقاضای موجود نیست. خبرگزاری تسنیم با انتشار کارتونی به این موضوع پرداخت.

زندگی‌هایی که اینجوری به هوا رفت!

طرفداران ترامپ اینطوری جیم شدند!
ترامپ با توئیت‌های نژادپرستانه اخیر خود که با واکنش گسترده جامعه بین‌المللی همراه شد، جای هیچگونه حمایتی از سوی جمهوری‌خواهان طرفدار خود در کنگره را باقی نگذاشت. این موضوع سوژه کارتونی از آر. جی متسون در سایت کگل شد.

طرفداران ترامپ در کنگره هم جیم شدند!