- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: دریاچه ارومیه خودش احیا شد، 70 سال پس انداز برای خرید مسکن!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

دریاچه ارومیه خودش احیا شد!

دریافت‌کنندگان بودجه احیای دریاچه ارومیه پاسخگو باشند

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها گفت: مدیری که به بهانه احیای دریاچه ارومیه بودجه فراوانی را گرفته ولی با پول آن صندلی خریده و سالن جلسات ساخته و در نهایت هم باران دریاچه را احیا کرده، جوابگو باشد.

طرح: محمدعلی رجبی
پایانی برای مسابقات پیامکی در رسانه ملی

تمام شبکه‌های رسانه ملی برای عمده‌ی تولیدات خود مسابقات پیامکی داشتند و برای کسب درآمد‌های نجومی، مردم را ترغیب می‌کردند که پیامک ارسال کنند و جوایز چند صد میلیونی دریافت کنند! این فرهنگ فراگیر رسانه ملی با اعتراضات خواص و احکام شرعی علما مواجه شد و با تذکر مستقیم رهبر انقلاب رو به پایان است.

طرح: محمدعلی رجبی

روزنامه شهروند با اختصاص صفحه طنز «شهرونگ» به موضوع هجوم ملخ‌ها به ایران و از بین رفتن محصولات کشاورزی و مواد غذایی، به برخی حواشی و اظهارنظرها در این مورد پرداخت.

محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: امیدوارم همه پدر و مادرها به این درک برسند که ایجاد امکانات هتلی برای فرزندان افتخار نیست، بلکه مسئولیت‌پذیر کردن و قدردان بار آوردن کودکان افتخار است.

نتيجه تربيت فرزند با خدمات هتلي!

برای خرید مسکن باید تا 70 سال پس انداز کنید

کارشناس مسکن با اشاره به اینکه اگر متوسط قیمت مسکن را با حداقل دستمزد مقایسه کنیم، میزان زمان انتظار و پس‌انداز برای خرید مسکن به 70 سال می‌رسد، گفت: مسکن به سقف قیمت نزدیک شده است.

طرح: جواد تکجو

دیگه باید اینجوری خرید کنیم!

روزنامه ایران به بهانه برپایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با انتشار کارتونی از فیروزه مظفری به موضوع گرانی قیمت کتاب و جای خالی این کالای فرهنگی در سبد مصرفی خانوار ایرانی پرداخت.

ديگه بايد اينجوري كتاب بخريم!

طاقت بیار رفیق!

باوجود تزریق نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه سازان از سوی دولت، وعده وزیر صنعت برای کاهش قیمت خودرو برعکس شد. این موضوع سوژه کارتونی از محمد صالح رزم حسینی در روزنامه آفتاب یزد شد.

قرار بود ما سوار ماشين بشيم!

امیدواری ترامپ به عربستان در نبرد نفتی با ایران

در موضوع تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، همه امید ترامپ به عربستان سعودی است که نقش تعیین کننده ای در ثبات بازار نفت بازی کند!

طرح: سجاد جعفری

نیویورک تایمز در جدیدترین شماره خود با انتشار کارتونی جنجالی به برآورده کردن کورکورانه خواسته های نتانیاهو توسط دولت ترامپ پرداخته است. اقداماتی چون قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی آمریکا و عدم تمدید معافیت های نفتی ایران، از جمله تصمیمات اخیر دولت آمریکا بوده است.

پشت پرده رابطه ترامپ و نتانیاهو فاش شد!

سیاست های جنگ افروزانه دونالد ترامپ در کشورهای همسایه آمریکا و همچنین سایر مناطق دنیا از جمله خاورمیانه، سوژه کارتونی از داریو کاستیه هوس در سایت کگل شد.

این ماشین نظامی را ببینید!

دیوار سست تحریم نفتی…!

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران تازگی ندارد! ایران توان آن را دارد که برای رفع نیازهای خود، نفت لازم را بفروشد و به سمتی برود که اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد.

طرح: جواد تکجو

روزنامه جوان با انتشار کارتونی از حسین کشتکار، به عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران توسط دولت آمریکا و تلاش ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران واکنش نشان داد.

عاقبت تلاش ترامپ براي تحريم نفت ايران!

سمانه روح اللهی با انتشار کارتونی در کانال طنز و کارتون نیش خط، به موضوع مهریه و چالش های اقتصادی پیش روی ازدواج جوانان در شرایط سخت اقتصادی کنونی پرداخت.

اگر اینجوری برید خواستگاری جواب می گیرید!

روزنامه شرق با انتشار کارتونی از داریو کاستیلجوس به استفاده دونالد ترامپ از شبکه اجتماعی توئیتر برای انتشار پیام‌ها و تصمیمات جنگ‌افروزانه دولت آمریکا پرداخت.

نحوه استفاده ترامپ از توئير را ببينيد!