- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: جدیدترین تابلوی راهنمایی رانندگی، برق کمتر، فرزند بیشتر، آماده باش برای شب عید!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

ارائه آخرین آمار مصرف برق در کشور توسط مدیرعامل توانیر که مبنی بر اینکه مصرف برق در ایران ۸ برابر رشد جمعیت کشور بوده، سوژه فتوطنزی در صفحه اینستاگرامی «خط خطی» شد.

سامانه توزیع گوشت اینترنتی متوقف شد!

در حالی سامانه فروش اینترنتی گوشت سهمیه بند‌ی متوقف شد که در چند ماه گذشته بیش از دو برابر نیاز کشور واردات گوشت انجام شده اما به دلیل توزیع نامناسب آن به دست مصرف کنندگان اصلی نمی‌رسد و قیمت‌ها در بازار نه تنها تنظیم نشده بلکه افزایش هم یافته است!/ بخشی از این گوشت‌های وارداتی توسط دلالان جابجا و احتکار می‌شود.

طرح: جواد تکجو

تصمیم عجیب همایون غنی زاده در نپذیرفتن سیمرغ بخش نگاه نو در اختتامیه جشنواره فیلم فجر و دریافت سیمرغ بخش هنر و تجربه، سوژه طنز بی قانون شد.

محمدرضا میرشاه ولد با انتشار این کارتون شهرآرا در اینستاگرامش نوشت: تو روزایی که “مرغ” گیر مردم نمی آد کارگردان “مسخره باز” واسه گرفتن سیمرغ ناز میکنه!

قرار گرفتن ایران در میان ده کشور دارای تکنولوژی فضایی از یک سو و قرار گرفتن در رتبه نخست مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی از سوی دیگر، سوژه انتشار کارتونی از ماکان جکتاچی در «نیش خط» شد.

اینم از فضانوردان فعال ایرانی

موضوع فرو نشست تهران که پس از اعلام نظر کارشناسان مبنی بر نشست ۳۶ سانتی تهران در هر سال، بر سر زبان ها افتاده، سوژه انتشار کارتونی از نعیم تدین در شهرونگ شد.

فرونشست تهران

هشدار رئیس صندوق بین المللی پول مبنی بر لزوم آمادگی کشورهای تولید کننده نفت برای مواجهه با شوک اقتصادی و همچنین انتقادات علاءالدین بروجردی درباره تولید پراید در کنار توهین حسن عباسی به مسئولان کشور، از جمله سوژه های طنز «بی قانون» بود.

علی قناعت با انتشار کارتونی در کانال طنز و کارتون نیش خط، به وضعیت کارگران بیکار در شرایط اقتصادی کنونی جامعه واکنش نشان داد.

افزوده شدن یک تابلو به علائم راهنمایی و رانندگی

جنجال و درگیری‌های برنامه‌سازان تلویزیونی بر سرمیهمان‌ها که با عنوان «مهمان دزدی در تلویزیون» در رسانه‌ها منتشر شده، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

وضعیت حضور میهمانان در برنامه‌های تلویزیونی!

موضوع واردات دام زنده به کشور که همچنان به شکسته شدن قیمت گوشت در بازار منجر نشده، سوژه کارتونی از بهرنگ جدی در کانال طنز و کارتون نیش خط شد.

واکنش دام ها به تلاش برای شکسته شدن قیمت گوشت!

صفحه اینستاگرامی ماهنامه طنز و کارتون خط خطی با انتشار کارتونی از حمید صوفی، به وضعیت کارتن خواب ها و لزوم رسیدگی به این افراد در جامعه پرداخت.

خوشحال کننده ترین هدیه برای یک کارتن خواب!

روز ولنتاین از نگاه کودکان کار، سوژه انتشار کارتونی از محیار رحیم تبریزی در کانال طنز و کارتون نیش خط شد.

سهم کودکان کار از روز ولنتاین!

آمار ارائه شده از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره وجود دو تا سه برابر دختر تحصیل کرده در مقایسه با پسران تحصیل کرده بیکار، سوژه کارتونی از سمانه روح الهی در کانال طنز و کارتون «نیش خط» شد.

اینم وضعیت اشتغال دختران تحصیل کرده!

شایعات مرتبط با درآمد بالای محمدرضا گلزار به ازای هر اجرا در مسابقه “برنده باش” در شبکه سه سیما، سوژه طنزی از شهاب نبوی در شهرونگ شد.

در حالی که مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از ورود ۲هزار راس گوسفند به کشور خبر داده بود، سرپرست شرکت شهر هواپیمایی امام خمینی(ره) ورود تنها ۱۰۷۳ راس گوسفند را از طریق این فرودگاه اعلام کرد. موضوعی که سوژه جدیدترین کارتون محمدرضا میرشاه ولد در صفحه اینستاگرام خود شد.

آگهی گم شدگان یکی در ایران و دیگری در فرودگاه!

صحبت های رئیس اتحادیه دارندگان کالاهای تجارتی و سردخانه ها، اظهار نظر فرماندار تهران، وضعیت مربی استقلال و همچنین ماجرای لقاح مصنوعی پلنگ رو به انقراض، از سوژه های طنز شماره جدید بی قانون شد.

گفته های رئیس اتاق بازرگانی کشور مبنی بر اینکه بیشتر سدهای کشور بدون استفاده هستند، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در ماهنامه طنز و کارتون خط خطی شد.

این سدها برای شما آب نداره ولی برای ما نون داره!

واعظی: درصورت عدم تصویب FATF مجمع باید عواقبش را بپذیرد!.

طرح: محمدعلی رجبی