- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: تزریق امید و نشاط به مردم، وضعیت نصف مردم ایرا و گرانی مرغ!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

وضعیت نصف مردم ایران!

رئیس کنگره بیماری های شایع طب کودکان گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و می‌توان مکمل‌های مرتبط را از ۳ تا ۵ روزگی تا دوران سالمندی استفاده کرد…این خبر سوژه کارتون فیروزه مظفری در خبرآنلاین شده است.

  • رواج نوع جدیدی از گدایی در جامعه!

    کیوان وارثی با انتشار کارتونی در کانال طنز و کارتون نیش‌خط، به موضوع رعایت حقوق بشر پرداخت.

    • اینم یه سخنرانی در حمایت از حقوق بشر!

      پیش‌بینی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران ایران مبنی بر غیر منطقی شدن قیمت مرغ در روزهای پایانی سال، سوژه انتشار کارتونی از طراوت نیکی در کانال نیش‌خط شد.

       

      • وقتی مرغ‌ها بی منطق می‌شوند!!

      مرغ گرون بشه عیب نداره!

      رسیدن قیمت مرغ به مرز ۱۵ هزار تومان طی روزهای اخیر، سوژه کارتونی از نعیم تدین در صفحه شهرونگ شد.

      • مرغ گرون بشه عیب نداره دلار گرون نشه!

        اظهارات کارشناسان اقتصادی طی روزهای اخیر، درباره سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت در ایران، سوژه انتشار کارتونی در صفحه بی قانون شد.

        صفحه بی‌قانون بار دیگر با پرداختن به موضوع فیلترینگ توسط وزارت ارتباطات، کارتونی از آذری جهرمی و اقدامات وزیر جوان منتشر کرد.

        مطرح شدن اتهام مالیاتی ترامپ و مبهم بودن روند رسیدگی به این موضوع، سوژه انتشار کارتونی از پاتریک چاپات در سایت کگل شد.

        • هدیه کریسمسی برای ترامپ

        اظهار نظر برخی جامعه‌شناسان طی روزهای اخیر مبنی بر ضرورت تزریق امید و نشاط در جامعه، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در شهرونگ شد.

        ضرورت تزریق نشاط و امید در جامعه

        • صفحه بی‌قانون با انتشار فتوطنزی از آذری جهرمی، به خبر بازگشت سخت‌تر فیلترینگ از سوی معاون وزیر ارتباطات، واکنش نشان داد.

          جهانگیری:یا راه حل نداریم یا نمی‌توانیم اجرا کنیم

          جهانگیری: مشکلات اقتصادی کشوردرسال‌های متمادی گذشته یکسان بوده وشناخت کاملی نسبت به آنها وجود دارد اگر ما درحل مشکلاتی نظیرکاهش بهره‌وری یا اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ناموفق هستیم دلیل آن این بوده که یا راه حل خوب و اجرایی نداشته‌ایم و یا نتوانسته‌ایم راهکارهای علمی را به خوبی اجرا کنیم.‌

          طرح: جواد تکجو
          فاصله تورمی دهک‌ها افزایش یافت
          بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٢,۴ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٠ درصد) ٠.۴ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٩ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

          طرح: جواد تکجو