- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: احتکار، گرانی، سکه و دلار و کمپین شغل فرزندان مسئولان!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

چه بلایی سر مردم می‌آید؟!

 وضعیت اقتصادی، سوء استفاده فرصت طلبان و رانت خواران، تحریم ها و مشکلات مربوط به آن، دستمایه کارتون نعیم تدین در شهرونگ شده است؛ کارتونی با عنوان «اقتصاد».

سودجویی برخی افراد صاحب رانت و فشاری که بر مردم وارد می‌شود /شهرونگ

وضعیت افسارگسیخته اقتصادی و سودجویی رانت خواران

وضعیت عجیب مردم در این روزها!

در حاشیه وضعیت اقتصادی کشور، تورم افسارگسیخته برخی کالاها و خدمات، همچنین تحریم‌های امریکا علیه کشورمان، ساسان خادم این کارتون را بدون شرح در نیشخط منتشرکرد./ ساسان خادم وضعیت اقتصادی کشور

احتکار و گرانی، پس از تب سکه و دلار!

افزایش قیمت کالاهای اساسی، پس از فروکش کردن تب سکه و دلار!
طرح: فیروزی | باقری شرف
بیا بریم به مزار ملا ممدجان!/ مهاجرت مهاجران افغانستانی از ایران بخاطر گرانی ارز
کاریکاتور/باتوجه به افزایش نرخ ارز و شرایط اقتصادی در ماه‌های اخیر، اشتغال در ایران به مانند سابق برای مهاجران افغانستانی جذابیت ندارد و برای ترک ایران صف کشیده‌اند!
طرح: محمدعلی رجبی

رکورد کانادا رو هم زدیم!

 محمدباقر نوبخت گفته است که «اقتصاد ایران از اقتصاد اسپانیا و کانادا هم پیشی می‌گیرد» این اظهار نظر دستمایه کارتون مسعود ماهینی در ضمیمه کارتون و کاریکاتور «نیشخط» شده است./ روزنامه قانون

مقایسه اقتصاد ایران با اسپانیا و کانادا

آقای مسئول فرزندت کجاست؟ بازداشت شده!

کمپین پر سروصدای فرزندت کجاست؟ که در شبکه‌های اجتماعی و در سوال از مسئولان کشور در خصوص وضعیت کار فرزندانشان جنجالی شده، سوژه فتوطنز احمدرضا کاظمی در «بی قانون» شد.

سوال از مسئولان در خصوص وضعیت اشتغال و حضور در ایران یا خارج از کشور فرزندان شان سوژه طنز ضمیمه قانون شده است.فرزندت کجاست؟

آخیش راحت شدم!

لاله ضیایی در کارتونی که با عنوان «راه حل« در ضمیمه طنز و کارتون «بی قانون» منتشرکرده، به یک چالش قدیمی در خصوص حل بسیاری از مشکلات مردم اشاره کرده است.

 به اعتقاد طراح این کارتون، راه حل کاهش مشکلات، کمتر دانستن و یا ندانستن است!

راه حل!

ورود «ساز» هم ممنوع شد!

در حاشیه ممنوعیت ورود آلات موسیقی به برخی پارک‌ها با نصب تابلوهای پلیس پارک و اعتراض هنرمندان به این اقدام، کیوان وارثی این سوژه را دستمایه کارتون خود در شهرونگ قرار داد.

 علیرغم اعلام شورای شهر مبنی بر نداشتن مصوبه در خصوص ممنوعیت ورود ساز به پارک ها، نصب تابلوهایی در این زمینه در برخی پارک ها، همچنان سوژه رسانه هاست.

ممنوعیت ورود ساز به پارک

ببینید: رونمایی از اولین بازی ایرانی؛ ماریو رانت‌خوار!

 اظهار نظر مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبنی بر اینکه «باید کنسول بازی بسازیم»؛ سوژه فتوطنز احمدرضا کاظمی در «بی قانون» شده است که کنایه‌ای به بحران موسسات مالی هم دارد.

ساخت کنسول بازی وطنی و بحران موسسات مالی و اعتباری در کنار فرار به کانادا سوژه اصلی فتوطنز «بی قانون» است.

رانت خواری و کنسول بازی ایرانی

چت توئیتری العبادی و ترامپ درباره ایران!

 نخست وزیر عراق درباره تحریم های امریکا علیه ایران گفته است: «با بی میلی تحریم های امریکا علیه ایران را اجرا خواهیم کرد» این اظهار نظر سوژه فتوطنز احمدرضا کاظمی در شهرونگ شده است.

 اظهار نظر عجیب حیدر العبادی درباره تحریم های امریکا علیه ایران همچنان سوژه رسانه هاست.

گفتگوی العبادی و ترامپ

راستشو بگو فرزندت کجاست؟!
در روزهای گذشته کمپینی با عنوان ” فرزندت کجاست” در شبکه‌های مجازی راه اندازی شد که مردم انتظار داشتند مسئولین با صداقت کامل در خصوص فرزندان خود شفاف سازی کنند.
طرح: محمدعلی رجبی
نه به دلارهای آمریکایی!
پس از تحریم اقتصادی آمریکا علیه ترکیه گروهی از مردم ترکیه دلارهای چاپی را آتش زدند!
طرح: بهروز فیروزی