- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: آمپول خارجی، برق مجانی، بنر جنجالی همکار شوهر و کورس قطعی آب و برق!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

اول تو قطع کن…!
طرح: محمدعلی رجبی
آفت اقتصاد ملی!
در شرایطی که غرب همه امید خود را در موفقیت تحریم‌های اقتصادی می‌داند و درپی ضربه‌زدن به ایران اسلامی است، فساد اقتصادی و منفعت‌طلبی، بزرگترین آفت برای اقتصاد مقاومتی‌ست.
طرح: جواد تکجو
اهدای قبر به فقرا در بهشت‌ زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا: به موجب لایحه و دستورالعمل شورای شهر افرادی که بضاعت مالی نداشته باشند علاوه بر یک طبقه قبر که به تمامی شهروندان در بهشت زهرا اهدا می‌شود، بهای سایر خدمات نیز برای این افراد می‌تواند تا ۱۲ قسط تقسیط شود و اگر در زمان سررسید اقساط نیز توانایی پرداخت این هزینه‌ها را نداشته باشند این هزینه از آنها اخذ نمی‌شود!
طرح: محمود نظری
برق مجانی…!
 با توجه به قرار گرفتن اکثر شهرهای ایران در مناطق خشک و گرمیسری،‌ تاکنون باید به سراغ تولید برق از انرژی خورشیدی می‌رفتیم. دولت می‌تواند با فرهنگ‌سازی و ایجاد سازوکار لازم‌، شرایطی مهیا سازد تا همه مردم از این انرژی رایگان و خدادادی بهرمند شوند!
طرح: محمدعلی خلجی
بررسی تعویض اجباری وزرای کارت زرد گرفته!
واعظی رئیس دفتر روحانی: رئیس جمهور درحال بررسی ایجاد تغییرات در کابینه است. برخی تغییرات در تیم اقتصادی است.
طرح: محمدعلی رجبی
حمله کالاهای پرمصرف به سرمایه‌‌های مردم!
در خصوص نصب برچسب میزان مصرف برق کالاها و توجه به آن، به اندازه کافی فرهنگ‌سازی شده است. اما کماکان کالایی تولید یا وارد کشور می‌شوند که منطبق با اقلیم گرم و آب و هوایی ایران نیست! مهم‌ترین علت مصرف زیاد برق به دلیل قرار گرفتن اکثر شهرهای ایران در مناطق خشک و گرمیسری است.
طرح: بهروز فیروزی
هر تهرانی روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کند!
هر تهرانی روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کند!/ 25درصد آب کل کشور در تهران مصرف میشود!
طرح: فرهاد بهرامی
درخواست 723 استاد دانشگاه از روحانی برای عزل فوری تیم اقتصادی دولت
جامعه استادان بسیجی و 723 کانون استادی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا در احترام به ایرانیان؛ کرباسیان، سیف، آخوندی، زنگنه، شریعتمداری و ربیعی را فوراً عزل کند.
طرح: محمدعلی رجبی

نترس آمپول خارجی زدم!

 «وزیر بهداشت: پزشکان بیماران را از داروهای داخلی نترسانند» این اظهار نظر سوژه مهدی عزیزی در شهرونگ شد.

ببینید: دوست دارید کدام مرد، همکار زن شما باشد؟

 در حاشیه انتشار یک آگهی خاص، احمدرضا کاظمی این فتوطنز را در شهروند منتشرکرد.

بچه‌جون یه هفته صبرکن!

«مسئولانی که برای معیشت مردم تصمیم می‌گیرند،؛ یک هفته با حقوق آنها زندگی کنند» این خبر ایلنا، سوژه کارتون مهدی عزیزی در شرق شد.

چی شد که اینطوری شد استاد؟!

 گالری گردی و جوگرفتگی…بزرگمهر حسین پور با انتشار این کارتون از یک کمیک استریپ در اینستاگرامش نوشت: وقتى روحِ آزادگى و رهایى در هنرمند مرده و هیچکس سوادِ کافى ندارد، افتتاحیه هاى جمعه هاى ما به جاى مهمانیهاى شب جمعه نشسته‌اند…