- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کابوس وعده های دنیزلی: از وعده قهرمانی تا اخراج از تراکتور

یادداشت ورزشی: خوش نیت

دنیزلی: هواداران تراکتور نتیجه دلخواه را پایان فصل خواهند دیدآذرقلم: چند هفته پیش بود که سرمربی تیم فوتبال تراکتور به صورت مستمر با خبرنگاران مصاحبه می کرد و با تاکید بر اینکه به تیم خودم اعتماد دارم، می گفت: طرفداران تیم نتیجه دلخواه را در پایان فصل خواهند دید. ممکن است چند بازی هم ببازیم. اکنون جزو تیم‌های بالای جدول هستیم و چند امتیاز عقب ماندن از تیم صدرنشین چندان مهم نیست!

به گزارش آذرقلم، مصطفی دنیزلی قبل از بازی «سپاهان – تراکتور»؛ در گفت‌و‌گویی اظهار کرده بود: ادامه رقابت‌ها را با نتایج خوب دنبال خواهیم کرد تا در پایان نیم فصل اول در جایگاه مورد نظرمان باشیم.

اما حالا همه این حرف ها و وعده های توخالی، به کابوسی وحشتناک و خاطره ای تلخ برای هواداران تبدیل شده است.

 هر چند او بعد از دو شکست پیاپی اعلام کرد که: نتایج هفته‌های اخیر، نوع دریافت گل‌ها در بازی با استقلال و موقعیت‌های از دست رفته تیم ما را ناراحت کرده و تلاشمان برای رفع نقاط ضعف تیم است، اما همه این امیدواری های بی حاصل پیرمرد ترک، آبی برای تبریز گرم نکرد.

دنیزلی: ادعا می‌کنم که این فصل قهرمان خواهیم شد!

بعد از دو شکست، سرمربی تیم فوتبال تراکتور با قبول شکست سوم بازر هم از در امیدواری و وعده باز هم از قهرمانی دور از دسترس سخن گفت و با وجود سومین شکست متوالی تیمش قول قهرمانی در لیگ برتر را داد!

 درست دو هفته قبل مصطفی دنیزلی در خصوص وضعیت تراکتور اظهار داشت: دو هفته است که ما روی اشتباهاتمان می‌بازیم. در 30 سالی که مربیگری می‌کنم یک ادعای بزرگ دارم و اینجا می‌گویم که یک ادعا برای تماشاگران تراکتور دارم و آن این است که حتی اگر 5 امتیاز اختلاف داشته باشیم باز هم این فصل را با قهرمانی تمام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از اردوی تیم ملی همه چیز تغییر می‌کند و ما در آخر نیم فصل جای خودمان را کسب خواهیم کرد و به جایگاه اصلی برمی‌گردیم.

یکی، دو هفته‌ای می‌شود که شاید نتوانستیم فوتبال مورد علاقه‌مان را ارائه دهیم و برخی اشتباهات داشتیم که چندان مهم نیست.

سرمربی تراکتور با تأکید بر اینکه ما به صورت متحد و همدل سر پا هستیم، گفت: من، بازیکنان و هوادارانمان ناراحت هستیم، اما مهم نیست چراکه این اتفاقات در فوتبال مرسوم است؛ توانستیم ۱۷ امتیاز از ۱۰ بازی کسب کنیم و قطعاً به هدفمان در پایان فصل می‌رسیم.

وی گفت: بازیکنان نیز همچون من برای پیروزی تلاش می کنند. باید در بازی های بعدی با کسب پیروزی این نتایج اخیر را جبران کنیم.

اما موضوع به همین جا ختم نشد. دنیزلی بعد از چهارمین بازی بدون برد تیمش، باز هم امید می دهد:

موقعیت‌های خوبی که خلق شده بود که می‌توانستیم از آن‌استفاده کنیم اما متاسفانه استفاده نکردیم و نتیجه به این شکل تمام شد.

دنیزلی با تاکید بر اینکه خیلی از این نتیجه ناراحت هستیم، گفت: خواستیم پیروز شویم و برای این هم کارهای زیادی انجام دادیم، اما نشد که پیروز شویم و سه امتیاز را بگیریم.

وی گفت: امروز از رقیب های خودمان عقب افتادیم، امروز دو امتیاز در این بازی جا گذاشتیم که این خیلی سخت است. ذهن‌مان را در این بازی جا نخواهیم گذاشت. شش بازی تا نیم‌فصل باقی مانده است.

وی گفت: تا این هفته امتیازی که از تیمم انتظار داشتم سه، چهار امتیاز بالاتر از امتیاز کنونی بود.

با کنار هم چیدن این صحبت ها می توان کاملا به این نتیجه رسید که فحوای کلام دنیزلی هر بار تنزل پیدا می کند. امیدواری هایش کم می شود و دیگر با قاطعیت سخن نمی گوید. تغییر لحن کلام دنیزلی از مدتها پیش هویدا شده بود. همانطور که بازی بچه هایش هواداران را راضی و قانع نمی کرد. او تاکتیک و برنامه مشخصی برای تیم نداشت. زنوزی از این شخص به خاطر ترک بودنش می خواست بیشترین استفاده را ببرد غافل از اینکه فوتبال برای دنیزلی تمام شده بود. در حالی که اگر تقوی در تیم مانده بود و حمایت هخای لازم از او صورت گرفته بود قطعا تیم وضعیت بهتری داشت. متاسفانه با یک شعار آرمان خواهانه « تیم بزرگ مربی بزرگ می خواهد» و شعارهای بلندپروازیانه! تقوی را ناک اوت کردند . در حالی که در دنیای امروز نام های بزرگ کار را پیش نمی برند بلکه خلاقیت، جوان گرایی و جسارت چاره کار است. چیزی که محمد تقوی به آن متصف بود.

عدم نتایج مطلوب علت اصلی جدایی این مربی بود هر چند خود وی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های ترکیه‌ای خستگی، ترس از زلزله و عدم جذب بازیکنان مد نظر از سوی باشگاه در فصل نقل و انتقالات نیم فصل را از دلایل فسخ قراردادش ذکر کرده است.

دنیزلی تنها 13 بازی هدایت تیم تراکتور را برعهده داشت و نحسی این عدد یقیه مربی 70 ساله ترکیه‌ای را گرفت.

وی در لیگ برتر صاحب 5 پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست شده و جام حذفی هم برابر پاس همدان به پیروزی رسیده و در ضربات پنالتی تیم نود ارومیه را مغلوب کرده بود.

به هر حال، باز هم تراکتور در گرداب حوادث و حاشیه ها زمین گیر شده و باید زنوزی و صادقیان و رسانه ها، کاری برای آن انجام دهند. بی آنکه اسیر حاشیه ها، بلندپروازی ها و شهرت بازی ها شوند.