- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

چیت چیان به کاخ استانداری نزدیک شد+ بیوگرافی و سوابق

آذرقلم: حمید چیت چیان، وزیر نیرو در دولت های گذشته به عنوان والی جدید آذربایجان معرفی می شود.

شفافیت در تعرفه خواسته مردم است/الزام درتغییر هیئت مدیره‌های برق

به گزارش آذرقلم، مطابق قانون منع به کار گیری بازنشستگان، مجید خدابخش باید صندلی استانداری آذربایجان شرقی را ترک کند. از مدت ها پیش رایزنی ها، لابی ها و گمانه زنی ها برای انتخاب جایگزین برای خدابخش قوت گرفته است. تا جایی که هر یک از نمایندگان استان در مجلس گزینه ای را مطرح کرده و در این باره موضع گیری کردند. اما اکنون شنیده ها حکایت از آن دارد که وزارت کشور، مجمع نمایندگان استان و هیات دولت بر روی نام چیت چیان به توافق رسیده اند.

حمید چیت‌چیان (زاده اول فروردین ۱۳۳۶، تبریز) وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دولت اول روحانیاست. او پیش از این مشاور عالی و قائم مقام وزارت نیرو دولت نهم، عضو هیأت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاون وزیر نیرو در امور انرژی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رییس شورای مشاوران وزارت نیرو نیز بوده است.

همچنین وی در تأسیس و پایه گذاری مؤسسه های مهمی ازجمله موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، مرکز مطالعات انرژی ایران، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران و آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی ایران نقش مهم داشته است.

چیت‌چیان فعالیت سیاسی خود را با حضور در سپاه آذربایجان شروع کرد و پس از تجربه سطوح مختلف فرماندهی با شرکت در انتخابات مجلس و کسب رای اول از استان، نماینده آذربایجان شرقی(تبریز) در دوره سوم مجلس شورای اسلامی شد.

زندگی خانوادگی حمید چیت چیان:

چیت چیان دو برادر و دو خواهر کوچکتر از خود دارد. یکی از برادران حمید چیت چیان به نام محسن شهید شده است. برادر دیگر وی به نام محمدرضا پزشک است.

چیت چیان همچنین یک پسر به نام محسن و یک دختر به نام نرگس دارد

پسرش در یک شرکت مشغول است و نرگس هم خانه‌دار است.

«بیوک چیت‌چیان»، پدر ٩5 ساله چیت چیان هنوز در قید حیات بوده و با لباس روحانیت در تهران کتابفروشی دارد.

IMG_20825.jpg

سمت‌های اجرایی