- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

چرا عبرت نمی گیریم؟

یادداشت ورزشی: ساوالان (اردبیل)

آذرقلم: تا زمانی که موضوع اعتراض باشگاه تراکتور به پیوستن مهدی ترابی به پرسپولیس در رسانه ها انعکاس نیافته بود، کسی نمی دانست که این بازیکن توسط آجرلو جذب شده است.
متاسفانه تیم تراکتور به محلی مناسب و راحت برای گذراندن دوره خدمت سربازی بازیکنان سفارشی بخصوص سرخابی های پایتخت درآمده بود که در زمان آجرلو علی رغم مخالفت شدید هواداران این تیم، سرخهای بیشتری جذب تیم شدند و هرکدام به نوعی برای تیم مشکل سازشدند، از امید عالیشاه بگیریدتارفیعی و…
هنگامی که صحبت از جذب ترابی به عنوان سرباز بازیکن در رسانه ها مطرح شد، هواداران مخالفت خود را اعلام داشتند و صرف نظر از سابقه بد اکثر سرباز بازیکن های سرخابی، مخالفت معقول هواداران بیشتر بر این اساس بود که گویا ترابی تنها 6 ماه در خدمت تراکتور بوده و پس از آن به واسطه کسر خدمتش از این باشگاه جدا خواهد شد.
بنابراین جناب آجرلو  از موقعیت استفاده کرده و بطور مخفیانه با این بازیکن قراردادی بسته بود که چند و چون آن نیز چندان مشخص نیست. ما کاری به حقانیت باشگاه در این قرارداد و یا برعکس آن را نداریم و حرف ما اینست که بازیکنی که دلش با تیم دیگری است، مسلما برای تیم ما بازی نخواهد کرد و این مورد قبلا هم بارها توسط بختیار و نورالهی و…به تجربه ثابت شده است.
این نوع سرباز بازیکن ها نه تنها برای تراکتوربازی نکردند بلکه حاشیه هائی را ایجاد کردند که  تاثیرات منفی آن هنوز هم دامن تیم ما را گرفته است.
همین ترابی هم مورد لطف آجرلو قرار گرفته، اگر می آمد بازی نمی کرد و اکنون که نیامده، باعث حاشیه برای تیم شده است.
اما در این مورد چند نکته قابل ذکر و تامل است. چرا آجرلو علی رغم مخالفت هواداران، بطور سرّی خواسته که ترابی جذب تراکتور شود؟
چرا مدیران فعلی از گذشته عبرت نمی گیرند و مصرّ به جذب بازیکنان عاشق تیم های سرخابی هستند؟ آیا گذشتگان و جامعه شناسان، بیهوده گفته اند که گذشته چراغ راه آینده است؟
در بین سرخابی هائی که در تراکتور بازی کرده اند، تنها علی کریمی مستثنی است که انگیزه  پیوستن او به تراکتور قابل قیاس با دیگران نیست و هم چنین شخصیت او !
بیجا نبود که هواداران تراکتور در زمانی که سهند مملو از تماشاگر بود، یکصدا میگفتند: علی فقط کریمی!

نکته دیگر در مورد کسانی که عاشق ازلی و ابدی سرخابی ها هستند، عملکرد آن خودی است که حتی با خواهش و تمنای گل محمدی هم رضایت نداد تا اخباری به تراکتور بیاید و در نتیجه دروازه تراکتور اتوبان تیمهای لیگ برتری شد و تیم اول آذربایجان تا لبه سقوط رفت، علاوه بر این اخباری هم یک سال تمام فوتبالش نابود شد. حال همان شخص رضایت کامل می دهد که ترابی علی رغم داشتن یکسال قرارداد باسایپا به پرسپولیس برود، آن هم با این مورد که ۶ماه بیکار بماند تا پنجره نقل و انتقالات آن تیم بازشود!
آن زمان که بازیکنان اصلی و وفادار تیم را فراری دادند و تیم را ناقص العضو کردند، برای توجیه گفتند که ما تراکتورسالاری می خواهیم! قبول؛ اما تراکتورسالاری این نیست که مدیران راست یا دروغ وقت خود را صرف جذب امثال سروش کنند که دل با دیگری دارند و جز وعده و وعید چیزی عاید تراکتوریها نخواهدشد.
ما الکی خوشحال خواهیم بود که تیممان در اردوی ترکیه است و از آنجا هم خبر خواهد رسید که کاپیتان تیم به فرموده مهاجری بازیکنی است که هنوز مرکب اولین قراردادش با تراکتور، خشک نشده است.