- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ناامنی ورزشگاه ها، علت تاخیر در شروع لیگ برتر

آذرقلم: سهیل مهدی، رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها که در برنامه سلام صبح بخیر شکبه سوم میهمان  این برنامه بود در خصوص مسایل مختلف از جمله شروع لیگ برتر صحبت کرد که به اتفاق گزیده حرف های او را می خوانیم:

برای شروع لیگ شرایط خوبی نداریم!
با توجه به مصوبات شورای امنیت ملی، ایمن سازی ورزشگاه ها مورد نظرمان بود و از برخی اتفاقاتی که افتاد خوشحال نبودیم. امسال همت مضاعفی برای بحث ایمن سازی رخ داد و مردم شایسته هستند که فضای امن و محترمی برایشان فراهم شود. تلاش کردیم با کمک وزارت ورزش و باشگاه ها، به سمت بحث ایمن سازی، شماره دار کردن صندلی، گیت های ورودی و پایش تصویری سکوها برای جداسازی افرادی که شرایط ورزشگاه را رعایت نمی کنند و فضای ناامنی ایجاد می کنند برویم و در سال آینده این موضوع را مدیریت کنیم.

وی افزود: ما شرایط خوبی نداریم و علی رغم تلاش زیادی که برای پیاده کردن الزامات صورت می گیرد به سطح آماده سازی نرسیده ایم و هیچ ورزشگاهی این آماده سازی را تکمیل نکرده تا بتوانیم لیگ را شروع کنیم.

جلسه ای با رییس سازمان لیگ داشتیم اما هنوز به تاریخ دقیقی نرسیده ایم و منتظریم استقرار الزامات به سطحی برسد که حداقل ۵، ۶ ورزشگاه را آماده داشته باشیم. وضعیت نگران کننده است و اگر با ۱۰، ۱۲ روز کارمان راه می افتاد شاید همین امروز هم می توانست راه بیفتد و خیلی خوب بود. امیدوارم ۵ ورزشگاه اصلی مان آماده شود وگرنه مجبوریم مسابقات را در شهرهای دیگر بدون تماشاچی برگزار کنیم و این اصلا خوب نیست. به این خاطر که امنیت و سلامت تماشاچی ها برایمان مهم است این فشار را تحمل می کنیم و به احتمال بسیار زیاد لیگمان با تاخیر روبرو خواهد بود. امیدوارم تا آخر هفته این موضوع قطعی شود.