- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پیشرفت۶۰ درصدی شبکه فاضلاب ملکان

آذرقلم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: طول شبکه مطالعه و طراحی شده فاضلاب شهر ملکان ۷۲ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۴۵ کیلومتر با احتساب خط انتقال و ۸۸ کیلومتر با احتساب مسکن مهر اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش آذرقلم، محمد خانی در آیین کلنگ‌زنی تصفیه خانه شهری ملکان با بیان اینکه طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب ملکان شامل خطوط انتقال و شبکه‌های اصلی و فرعی در اقطار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر است، اضافه کرد: از ۲ هزار و ۸۰۰ متر طول خط انتقال تحت فشار، حدود یکهزار و ۶۵۰ متر انجام شده است.
وی، اعتبار پیش بینی شده تصفیه خانه ملکان را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه خانه شهری ملکان ۱۰هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز پیش بینی شده است و ۶۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله هدف‌های دولت سیزدهم است، از مشارکت بانک ملی در این طرح خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال از طرف این بانک به عنوان قسط اول تخصیص یافته است.
خانی با اشاره به اینکه شهرستان ملکان با ۴۰ درصد کاهش منابع آبی مواجه است، گفت: آبرسانی به ۳۴ روستا در قالب طرح جهادی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه آغاز شده است.
ملکان در جنوب‌شرق دریاچهٔ ارومیه و در محل اتصال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار گرفته‌است؛ این شهر با وسعت ۱۰۰۷ کیلومتر مربع ۲٫۲ درصد مساحت استان آذربایجان شرقی را داراست و فاصله آن با تبریز ۱۴۴ کیلومتر است.