- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پنج گزینه استانداری آذربایجان‌شرقی: علایی، خرم، مسعودفر، پورجمشیدیان و رحمانی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن پنج گزینه استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد. این در حالی است که طبق اعلام الله‌وردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس، «علایی»، «سردار عابدین خرم»، «مسعودفر»، «پورجمشیدیان» و «رضا رحمانی» پنج گزینه نهایی استانداری آذربایجان‌شرقی هستند.
به گزارش آذرقلم، محمدحسین فرهنگی، اظهار کرد: انتصاب استانداران از وظایف و اختیارات وزارت کشور است و صراحتا وزیر کشور اعلام کرده که در مورد انتخاب استاندار نظر نمایندگان موثر بوده و در نهایت مقرر شد، نمایندگان در ارتباط با انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی اظهار نظر داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند.
وی افزود: مقرر شده بود در جلساتی جریانات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و خود نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند؛ بر این اساس در ابتدا ۲۲ نفر انتخاب و پس از ارزیابی‌ها و امتیازدهی‌های صورت گرفته در نهایت پنج نفر پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شدند.
فرهنگی اذعان داشت: البته علاوه بر این افراد وزارت کشور گزینه‌های دیگری را نیز بررسی کرده ولی ما روی همان پنج گزینه اولیه تاکید داریم و ملاک، نظر اکثریت است.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از بین این پنج نفر بنده از گزینه خاصی حمایت نمی‌کنم و حتی به وزارت کشور اعلام کردیم اگر استاندار آذربایجان‌شرقی را به‌صورت قرعه‌کشی از بین این چند نفر انتخاب کند، ضرر نمی‌کند؛ دولت می‌تواند از همه این افراد انتظار اقدامات همسو داشته باشد.
فرهنگی یادآور شد: ۲ نفر از این افراد از سرداران سپاه هستند؛ یکی از قوه قضائیه، یکی در حوزه‌های اقتصادی فعال بوده و دیگری دارای سابقه اجرایی و نمایندگی مجلس است.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: هر تصمیمی وزارت کشور بگیرد مورد احترام و حمایت نمایندگان استان خواهد بود.

اعلام پنج گزینه استانداری آذربایجان شرقی از سوی مجمع نمایندگان استان
نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، اسامی پنج گزینه استانداری آذربایجان شرقی از سوی این مجمع را اعلام کرد.
الله وردی دهقانی، با اشاره به گمانه زنی‌های رسانه‌های مختلف در خصوص گزینه منتخب استانداری در روزهای گذشته، اظهار کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها در رابطه با انتخاب استاندار آذربایجان شرقی، بد اخلاقی می‌کنند که این امر کار درستی نیست.
وی افزود: با توجه به درخواست وزیر کشور از مجمع نمایندگان استان مبنی بر معرفی گزینه‌های استانداری، دو جلسه در این راستا برگزار شده و گزینه‌های متنوعی از طرف احزاب و مراجع مختلف، شخصیت‌های سیاسی و هم‌چنین نمایندگان محترم استان معرفی شدند که هر کدام از آن‌ها می‌توانستند به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب شوند.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان، تمامی گزینه‌های مطرح شده را بررسی کرده و از بین حدود ۳۰ نفر و با احترام به همه عزیزان، فقط پنج نفر به ترتیب امتیاز کسب شده به وزارتخانه معرفی شدند.
دهقانی با بیان این‌که گزینه‌های معرفی شده، نیروهای انسانی ارزشی، مومن، متعهد و تلاشگر استان و کشور هستند، گفت: با توجه به امتیازهای داده شده از طریق ساز و کاری که خود نمایندگان استان مصوب کرده بودند، پنج نفر به ترتیب آقایان اعلایی، سردار خرم، مسعود فر، سردار پورجمشیدیان و رحمانی از طرف مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و بر اساس مصوبه مجمع رسما به وزیر کشور معرفی شدند.
وی افزود: اکنون وزیر کشور و دولت مختار هستند که از میان این پنج نفر انتخاب کنند و یا اصلا انتخاب نکنند. این آقایان، مد نظر همه نمایندگان مجمع استان آذربایجان شرقی بوده و رسما به وزیر محترم کشور اعلام شده‌اند که اگر گزینه‌های دیگری غیر از ۲۲ گزینه مطرح شده در مجمع مورد نظر گزینه استانداری استان باشد، مجمع در هر شرایطی آماده است نظر مشورتی خود را اعلام کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]