- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پس لرزه های متروپل در تبریز: دستور استانداری و دادستانی برای تخلیه ساختمان‌های غیرمقاوم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: حادثه خونین ریزش متروپل در شهر آبادان توجه بسیاری از مسئولان سایر شهرها و استان ها را به برخی ساختمان ها و ابنیه غیرمقاوم جلب کرده است. در همین راستا، معاون استاندار آذربایجان شرقی و دادستان این شهر هم نسبت به تخلیه برخی اماکن غیرمقاوم و یا مقاوم سازی آنها هشدار دادند .
به گزارش آذرقلم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ­شرقی با تاکید بر شناسایی ساختمان‌های ناایمن توسط دستگاه­‌های مسئول، گفت: ساختمان ‌های غیرمقاوم که نیاز به تخلیه دارند باید سریعاً تخلیه شوند.

ساختمان‌های غیرمقاوم تبریز سریعاً تخلیه شوندساختمان‌های غیرمقاوم تبریز سریعاً تخلیه شوند
جواد رحمتی در جلسه بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم در رابطه باساختمان­‌های ناایمن در نقاط شهری و روستایی استان، با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان سرمایه در بخش ساخت‌وساز کشور هزینه می­‌شود، خاطرنشان کرد: کم‌رنگ شدن نظارت کارشناسان متخصص بر کار ساخت‌وساز، عواقب جبران‌ناپذیر جانی و مالی به هنگام حوادث خواهد داشت.
وی گفت: وجود ساختمان‌های غیرمقاوم یکی از عوامل تهدید سلامت اجتماعی است که برای برون رفت از این وضعیت باید مقوله نظارت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بازنگری و تحول در قوانین ساخت‌وساز، گفت: ضوابط و قوانین حوزه ساختمان همواره باید بازنگری و به‌روزرسانی شود و کسانی که سرمایه­‌های خود را به کار گرفته اند نیز امنیت شغلی داشته باشند تا مشارکت در این عرصه مقرون به صرفه شود.

هشدار دادستان تبریز در مورد احتمال ریزش ساختمان‌ در دانشگاه آزاد تبریز
دادستان مرکز آذربایجان شرقی در پی خطر احتمال ریزش یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هشدار داد.
بابک محبوب علیلو با اشاره به وصول برخی اخبار و گزارش‌ها در روزهای اخیر راجع به احتمال ریزش ساختمانی در مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و تهدیدات جانی و مالی ناشی از این امر به ویژه برای اساتید و دانشجویان آن دانشگاه شهردار کلانشهر تبریز، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان نظام مهندسی استان باید اقدامات لازم را انجام دهند.
دادستان تبریز با اشاره به وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان افزود: در رابطه با چنین موضوعاتی افکار عمومی انتظار دارد مراجع متولی نسبت به انجام وظایف قانونی خود به صورت جدی و دقیق اقدام کنند.
محبوب علیلو تاکید کرد: این موضوع باید به قید فوری و با همکاری و الزام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، توسط کارشناسان بررسی و در صورت تأیید وجود خطر ریزش در ساختمان مذکور، نسبت به رفع خطر و ایمن سازی مکان مورد نظر به نحو مقتضی اقدام و نتیجه اقدامات حداکثر تا یک هفته به این دادستانی منعکس شود.
وی بیان کرد: با عنایت به تأکیدات دادستان کل کشور و در راستای صیانت از حقوق عامه، با هرگونه اهمال و مسامحه در انجام وظایف قانونی مدیران و مسئولان ذیربط که منتهی به ورود خسارات و آسیب به شهروندان شود، بر اساس مقررات برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]