- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پس از ماه ها کش و قوس: مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی منصوب شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: با حکم وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل جدید دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان‌شرقی منصوب شد.
به گزارش آذرقلم، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور سید بابک هاشمی نکو، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار شد.
در این مراسم از زحمات چند ماهه حجت‌الاسلام والمسلمین علی پوررادی به عنوان سرپرست قبلی دستگاه تعلیم و تربیت این استان قدردانی شده و مسعود سعادتی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معرفی شد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی منصوب شد
گفتنی‌است که مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دارای دکترای تخصصی از دانشگاه تبریز و همچنین حائز رتبه علمی استادیار و مدیر گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان استان بوده و از مهم ترین سوابق سیاسی و مدیریتی وی می‌توان به معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش و ریاست گروه مشاوران جوان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اشاره کرد.
تدریس در مدارس عجب شیر و تبریز، مدیر گروه‌های آموزشی، تالیف دو کتاب در حوزه آموزش و پرورش و انتشار چندین مقاله در حوزه آموزش و پرورش از فعالیت‌های فرهنگی مسعود سعادتی است که آخرین مسئولیت وی فرمانداری ویژه شهرستان میانه بود.
گفتنی است موضوع انتصاب و تغییر در مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به محل چالش برانگیز محافل خبری و مدیریت کلان استان تبدیل شده بود. دخالت برخی نمایندگان و نظر مدیریت ارشد استان سبب شده بود تا برای مدت ها این مدیریت به صورت سرپرستی اداره شود.

در همین رابطه سایت خبری آناج نوشته: تلاش برخی لابی های خاص برای عدم تغییر پاشایی مدیرکل اسبق این اداره که از زمان دولتین روحانی بر سرکار بود تعیین تکلیف این اداره کل را در دولت جدید با چالش مواجه کرد، بعدتر که برای “صیادی” حکم سرپرستی صادر شد، انتظار این بود که این اداره کل در مسیر کاری حرکت کند اما عدم صدور حکم مسئولیت برای “صیادی” که با فشار لابی های خاص و البته با چاشنی روش مدیریتی وی، دوباره این دستگاه دولتی دچار اختلال شد.

بیستم آذرماه ۱۴۰۱ خبرهایی منتشر شد مبنی برای رفتنی شدن صیادی و انتصاب سرپرست جدید اما فردای آن روز شخصی که بعنوان سرپرست در رسانه ها معرفی شده بود، نتواست به کرسی سرپرستی برسد و در نصف روز قرعه به نام حجت الاسلام پوررادی خورد.

سرپرست جدید و لابی های پشت پرده به شدت درگیر گرفتن حکم مسئولیت برای وی بودند که جریان به تغییر وزیر آموزش و پرورش رسید و مساله همچنان بلاتکلیف ماند، حال که خبر از انتصاب سعادتی بعنوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی می رسد و یک منبع آگاه نیز این انتصاب را در گفتگو با خبرنگار آناج تایید کرده است، امید است این انتصاب پایانی برای بلاتکلیفی این دستگاه مهم تربیتی باشد و لابی های پشت پرده نیز پس از دو سال بیخیال مطامع خود در این اداره کل شوند![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]