- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پرونده مرکز خرید جواهر تبریز روی میز شورای شهر/ پایان 17 سال رکود

آذرقلم: مرکز خرید جواهر واقع در حوزه شهرداری منطقه دو در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آذرقلم، پروژه بازار جواهر واقع در بلوار 29 بهمن تبریز در نزدیکی دانشگاه تبریز واقع شده و پتانسیل بالایی برای فعالیت های تجاری، خدماتی و فرهنگی دارد. شهرداری ۱۵ مغازه در آنجا دارد و ۳۰ درصد در سهام آن شریک است. با وجودی که چندین سال است این پروژه به اتمام رسیده اما بدون استفاده رها شده است.

باقر خوشنواز، شهردار منطقه دو، با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مرکز خرید جواهر و سهم شهرداری تبریز از این مرکز، گفت: شهرداری مالک کل مجتمع تجاری جواهر است و تمامی واحد ها به صورت سرقفلی واگذار شده است.

وی ادامه داد: این مجتمع به مساحت۴۸۱۰ مترمربع و تعداد۶۲ باب واحد و ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا، متعلق به شهرداری است، درخواست‌های لازم را برای مدیریت واحد این مرکز خرید مانند سایر مراکز خرید از جمله ستاره باران و لاله پارک، ارائه کردیم.

شهردار منطقه دو با بیان اینکه این پروژه ۱۷ سال بلا استفاده رها شده است گفت: ۶۲ واحد در مجتمع جواهر وجود دارد که ۱۵ مغازه آن مربوط به شهرداری و ۴۷ مغازه مربوط به هیئت امنا است.

باقر خوشنواز اضافه کرد: مجتمع های تجاری که مدیریت واحدی در آنها وجود دارد بسیار پر رونق تر از دیگر مجتمع ها هستند. امروز با ایجاد مدیریت واحد و اجاره دادن سهم شهرداری می‌توان مشکلات مجتمع جواهر را مرتفع ساخت.

شکور اکبرنژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز  در این جلسه گفت: شهرداری اجازه دارد به مدت سه سال ۱۵ واحد مغازه شهرداری تبریز با مبلغ مورد تایید کارشناسی شده را به هیات امنا مجتمع جواهر اجاره دهد.